بازدید اکبر ترکان از مرکز آزاد طلا و جواهر مریدیان در ارمنستان

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی در سفر به ارمنستان از مرکز طلا و جواهر این کشور بازدید کرد.

به گزارش فرینا، اکبرترکان مشاور  رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی از مرکز تجاری طلا و جواهر مریدیان ارمنستان واقع در شهر ایروان بازدید و با ظرفیت های این مرکز آشنا شد.

مرکز آزاد طلا و جواهر مریدیان با حمایت دولت ارمنستان توانسته است طلا، نقره و جواهر سازان را در یک مجموعه صنعتی تجاری جمع آوری نموده و با اعطای معافیت مالیاتی زمینه کار، اشتغال و صادرات محصولات آنها را به بازارهای داخلی و خارجی فراهم سازد. در این مرکز که عموما مواد خام مورد نیاز خود را از ایران، روسیه و ترکیه تهیه می کند، شرکتهایی از ارمنستان، روسیه، آمریکا و لبنان حضور دارند.

منطقه تجاری مریدیان از ظرفیت برگزاری نمایشگاه و اعطای غرفه به ۴۰۰ شرکت، برگزاری میزگرد برای ۳۰۰ نفر و برگزاری اجلاس و مراسم رسمی و خصوصی برای ۸۰۰ نفر شرکت کننده برخوردار است. این مرکز قصد دارد در ماه اکتبر نمایشگاه و همایش بین المللی برگزار کند.

کاظم سجادی سفیر جمهوری اسلامی در ایروان و محسن عرب باغی مدیرعامل شازمان منطقه آزاد ارس ترکان در این بازدید همراهی کردند.

 ترکان همچنین روز جمعه  از ظرفیت های توریستی و گردشگری منطقه تفریحی دریاچه سوان نیز بازدید کرد.

امتیاز به خبر :