تشکیل موسسه جامعه فعالان اقتصادی برای نخستین بار در قشم

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم از تشکیل موسسه جامعه فعالان اقتصادی قشم برای نخستین بار در جزیره به عنوان بزرگترین تشکل بخش خصوصی مناطق آزاد کشور خبر داد.

به گزارش فرینا، امیرسلکی در این باره گفت: راه اندازی تشکل های صنفی این چنینی موجب جذب و مشارکت بخش خصوصی به منظور رونق بازارها و پویایی جامعه اقتصادی می شود و نقش بخش خصوصی را در ساماندهی و روند جریان صدور و تمدید مجوزهای اقتصادی افزایش می دهد.
وی ادامه داد: استفاده حداکثری از توان بخش خصوصی برای رونق و تحول در بازار و فضاهای گردشگری و مشارکت بازاریان در برگزاری جشنواره ها و ارائه خدمات سفر نیز از دیگر دلایلی است که راه اندازی این جامعه را در جزیره ضروری می سازد.
به گفته نماینده سازمان و رییس هیات نظارت جامعه فعالان اقتصادی تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی دارای مجوز فعالیت اقتصادی از سازمان منطقه آزاد قشم اعم از تجاری، خدماتی، گردشگری و صنعتی با درخواست و پرداخت حق عضویت یک ساله به مبلغ یک میلیون ریال می توانند در این تشکل عضو شوند.
سلکی اظهار داشت: پیگیری مسائل حقوقی، صنفی، مالیاتی، انتظامی و قضایی از سوی مراجع ذیصلاح، نظارت بر عملکرد مجتمع های تجاری، اداری و خدماتی، تحقیق و آموزش به منظور ارتقای سطح کیفی خدمات و کالاهای ارائه شده و برگزاری نمایشگاه های داخلی و توسعه بازارها از جمله مهم ترین اهداف راه اندازی جامعه فعالان اقتصادی قشم به حساب می آید.

امتیاز به خبر :