ارس، میزبان دومین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم مناطق آزاد کشور

دبیرشورای راهبردی قرآن دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از برگزاری دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در هفته پایانی مهرماه سالجاری در منطقه آزاد ارس خبر داد.

محمدرضا پورمعین در گفت و گو با خبرنگار فرینا با اعلام این خبر گفت: بنا به درخواست معاونت فرهنگی سازمان منطقه آزاد ارس مبنی بر آمادگی برگزاری این دوره از مسابقات از امکانات، تجهیزات، سالن ها و مراکز اقامتی در این منطقه بازدید شد.

پورمعین افزود: طبق جدول زمانبندی سازمان منطقه آزاد ارس مقرر شد این دوره از مسابقات در هفته پایانی مهرماه سالجاری و در بخش های قرائت، نهج البلاغه، اذان و مفاهیم قرآن برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه این مسابقات به صورت دوسالانه برگزار می شود گفت: اولین دوره برگزاری این مسابقات در منطقه آزاد چابهار آغاز و با استقبال خوب شرکت کنندگان از تمام مناطق آزاد هفتگانه کشور مواجه شد.

دبیرشورای راهبردی قرآن دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: امیدواریم دومین دوره مسابقات سراسری قرآن در منطقه آزاد ارس نیز در سطح بهتری برگزار شود.

پورمعین به فعالیت های جانبی در حاشیه این دور از مسابقات اشاره کرد و افزود: در حاشیه این دور از مسابقات، نمایشگاه قرآن و صنایع دستی و کلاس های آموزشی به منظور ارتقاء سطح توانمندی شرکت کنندگان و همچنین نشست شورای راهبردی قرآن مناطق آزاد کشور نیز برگزار خواهد شد.

وی گفت: با توجه به جمعیت 1 درصدی در مناطق آزاد از کل جمعیت کشور، طرح ویژه حفظ قرآن در این مسابقات سهمیه بندی خواهد شد و به تمام مناطق سهمیه تقویت حفاظ برابر درخواست مقام معظم رهبری به منظور تربیت 10 میلیون حافظ قرآن به مناطق آزاد اختصاص پیدا خواهد کرد.

دبیرشورای راهبردی قرآن دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: تعداد حفاظ قرآن در سرزمین اصلی در مقایسه با مناطق آزاد به ویژه طی سه سال گذشته 2 برابر ظرفیت حفاظ در سراسر کشور است.

پورمعین در پایان گفت: دومین دوره مسابقات سراسری قرآن مجید در منطقه آزاد ارس از طریق صدا و سیما ضبط و پخش و به نفرات اول تا پنچم جوایز نقدی تقدیم خواهد شد.


امتیاز به خبر :