رونمایی از طرح های زیربنایی به مناسبت هفته دولت در قشم

فرماندار قشم از افتتاح پروژه های زیربنایی آب رسانی، برق رسانی و گاز رسانی به مناسبت هفته دولت با حضور مسوولان استانی خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، علیرضا نصری روز چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران قشم گفت: گازرسانی به نیروگاه پاسارگاد با اعتبار 80 میلیارد ریال، پست 63 کیلو وات موقت سیستان با 50 میلیارد ریال، مخزن 2 هزار متر مکعبی طولا با 20 میلیارد ریال و آب رسانی به 10 روستای بخش شهاب با 85 میلیارد ریال اعتبار از جمله طرح هایی هستند که در هفته دولت افتتاح می شوند.
وی افزود: در حوزه برق، بهسازی معابر، طرح هادی روستایی، توسعه مدرسه ها، زمین ورزشی و گردشگری نیز طرح هایی تکمیل شده که بر اساس زمان بندی آیین های هفته دولت با شعار تدبیر و امید برای تولید و اشتغال افتتاح خواهند شد.
فرماندار قشم با اشاره به اجرای این 39 طرح با 350 میلیارد ریال اعتبار بیان کرد: اعتبارها از محل استانی، شهرستانی و تملک و دارایی ها تامین شده و افتتاح طرح ها نمادین است چرا که اصراری در این زمینه وجود ندارد و پس از اتمام کارهای اجرایی، طرح ها در طول سال برای بهره برداری در اختیار مردم قرار می گیرند.
او در ادامه غبار روبی مزار شهدا و پیمانی دوباره با آرمان های انقلاب، دیدار با خانواده شهیدان، جانبازان و ایثارگران، تشریح عملکرد دولت در خطبه های نماز جمعه قشم، تجلیل از کارمندان نمونه جشنواره شهید رجایی، دیدار با مردم و بررسی مشکلات آنها و افتتاح پروژه های بخش شهاب را از دیگر برنامه های هفته دولت عنوان کرد.

** جشن آب پایان امسال در قشم برپا می شود
فرماندار قشم در ادامه جهت گیری اعتبارهای سال جاری را نیز تکمیل پروژه های نیمه تمام مانند آب رسانی عنوان کرد و گفت: همه نقاط شهرستان با توجه به برنامه ها تا دهه فجر از آب آشامیدنی بهره مند شده و جشن آب رسانی گرفته خواهد شد.
وی با اشاره به اجرای حدود 80 درصد طرح های آب رسانی در دولت تدبیر و امید افزود: سایر پروژه های نیمه تمام نیز به نسبت پیشرفت فیزیکی تخصیص اعتبار دارند تا در زمان کوتاهی به طور کامل مورد بهره برداری قرار بگیرند.
نصری عنوان کرد: محرومیت زدایی از سایر جزیره ها نیز در دستور کار قرار دارد؛ در این زمینه تفاهم نامه ای با بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای فعالیت در جزیره هرمز و لارک امضا شده و مرمت قلعه پرتغالی ها و لای روبی اسکله لارک از جمله اقدام هایی است که توسط بنیاد علوی و بنیاد برکت با مشارکت دولت پیگیری می شود.
او اضافه کرد: 14 طرح ورزشی نیز با درصد پیشرفت های مختلف در دست احداث می باشد و در کنار احداث نیروگاه های خصوصی و دولتی جهت توسعه زیرساخت های برق رسانی در شهرستان، برای بازسازی و نوسازی مدرسه ها نیز گام هایی برداشته شده است.
فرماندار قشم گفت: دولت در زمینه راه سازی نیز طرح های مرمت و توسعه راه به میزان 300 کیلومتر را با کمک منطقه آزاد قشم و دهیاری ها انجام داده که بسیاری از این اقدام ها در 2 سال گذشته انجام گرفت.
وی در ادامه با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر، آنها را الگوهای بزرگی خواند که راه خدمت صادقانه به مردم را با خون خود ترسیم و مسیر سربلندی، آبادانی و رفاه ملت را هموار کردند.

امتیاز به خبر :