اختتامیه طرح تابستانی صبا برگزار شد

با برگزاری مراسم اختتامیه در منطقه آزاد ارس، طرح تابستانی صبا به پایان رسید.

به گزارش فرینا، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس در این مراسم، گفت: با توجه به نتایج مثبت طرح تابستانی صبا در منطقه آزاد ارس، به دنبال برگزاری مستمر این برنامه در تمام طول سال هستیم.
یوسف داداش زاده افزود: بهترین ارزیابان برنامه های اجرا شده، کسانی هستند که در دوره های طرح صبا شرکت کرده اند و با نظرسنجی و ارزیابی دقیق، نقاط ضعف و قوت طرح صبا برای برنامه های آتی مشخص می شود.
وی در مورد اهداف برگزاری طرح تابستانی صبا، خاطرنشان کرد: این طرح و برنامه های مشابه در چارچوب توانمند سازی جامعه محلی انجام می گیرد.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس، تاکید کرد: بودجه سازمان منطقه آزاد ارس در سال جاری و در حوزه زیرساخت های فرهنگی و هنری بالغ بر 25 میلیارد تومان می شود.
داداش زاده در مورد پروژه های در دست ساخت این حوزه، عنوان کرد: هم اکنون فرهنگسرای بزرگ ارس، اورژانس جلفا، زورخانه این شهر و 2 باب مدرسه در منطقه آزاد ارس در دست ساخت است که امیدواریم به زودی شاهد افتتاح این پروژه ها باشیم.
وی در پایان گفت: برنامه های فرهنگی ارس در 2 حوزه نرم افزاری و سخت افزاری به صورت توامان انجام می گیرد و برگزاری کارگاه های آموزش سبک زندگی، تولید نرم افزارهای آموزشی برای نوجوانان، جوانان و بانوان به همراه تشکیل سازمان های مردم نهاد و انجمن ها، در راستای برنامه های نرم افزاری سازمان منطقه آزاد ارس در حال انجام است.
در ادامه این مراسم نیز مدیر اجتماعی سازمان منطقه آزاد ارس، گزارشی از برگزاری طرح تابستانی صبا ارائه کرد.
محمدصادق نافذی عنوان کرد: در طول این دوره از طرح تابستانی صبا 299 نفر شرکت داشتند که از این تعداد، 142 نفر در دوره های فنی حرفه ای مانند رایانه کار، خیاطی و برق حضور داشتند.
وی افزود: 157 نفر نیز در دوره های زیبا نویسی ، لذت خواندن ، رباتیک، کسب و کار و سواد مالی شرکت کردند.
به گفته نافذی، بیشترین مشارکت شرکت کننده ها در دوره های زیبانویسی و لذت خواندن بود.
نافذی خاطرنشان کرد: برنامه هایی که به دلیل استقبال تا پایان تابستان همچنان ادامه خواهد داشت، شامل شناسایی استعداد های ارس، نجوم ، کسب و کار، سواد مالی و دوره غربالگری مشکلات یادگیری می شود.
گفتنی است، در حاشیه مراسم اختتامیه، نمایشگاه «زیبانویسی با خودکار» از آثار اکبر فتحی نیز برگزار شد.

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
امتیاز به خبر :