امضای سه تفاهم نامه همکاری مشترک در منطقه ویژه پیام

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام، از امضای سه تفاهم نامه مشترک در منطقه ویژه اقتصادی پیام خبر داد.

به گزارش فرینا، سعید زرندی با اعلام این خبر گفت: نخستین تفاهم نامه که با حضور رییس پژوهشگاه فضایی کشور به امضا رسید، اینترنت اشیا برای ساماندهی تردد و ورود و خروج بار به انبارهای گمرکی منطقه است که این موضوع می تواند دقت و صحت عملکرد در این حوزه را بالا ببرد.

زرندی افزود: دومین تفاهم نامه همکاری نیز در زمینه اصلاح وضعیت آب در منطقه است که مقرر شد شیرابه های زباله ای که از محل دفن زباله های شهر کرج در نزدیکی منطقه ویژه اقتصادی پیام و سبب نگرانی جدی شده است پس از مطالعات در موضوع استفاده از ازن در از بین بردن اثرات منفی آن کار شود.

وی گفت: موضوع دیگری که از اهمیت بالایی برخوردار است امضای تفاهم نامه همکاری با هیات مدیره راه آهن بود و آن هم اتصال ریل راه آهن به فرودگاه است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام ادامه داد: اتصال ریل راه آهن به فرودگاه پیام از موضوعاتی است که با جدیت کامل در حال پیگیری است و مصوبه هیئت مدیره راه آهن نیز اخذ شده و مشارکت خواهند داشت.

زرندی گفت: در صورت محقق شدن این طرح بزرگ منطقه ویژه اقتصادی پیام نخستین منطقه ای در کشور خواهد بود که ریل راه آهن و فرودگاه به هم متصل می شوند و در حال حاضر نیز تیم مشاور مشغول طراحی مسیر دسترسی به فرودگاه است و تاکنون نیز 3 مسیر را شناسایی کرد اند و در جلسات کارشناسی در حال بررسی است.

وی افزود: در کنار این تفاهم نامه ها موضوعی که مطرح است مسافربری شدن این فرودگاه است که در سازمان هواپیمایی کشور موافقت اصولی مسافربری شدن فرودگاه مصوب و مجوز آن نیز صادر شده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام در پایان گفت: از سوی دیگر نیز مشغول اصلاح وضعیت باند هستیم و چون در گذشته رسیدگی کامل به آن نشده است فرایند اصلاح باند را آغاز و در خصوص ضرایب ایمنی نیز اقدام کرده ایم.

برچسب ها : منطقه ویژه پیام
امتیاز به خبر :