بهره‌برداری و کلنگ زنی 191 پروژه در لارستان

فرماندار ویژه لارستان گفت: در هفته دولت امسال 191 پروژه بااعتباری بالغ‌بر 265 میلیارد تومان در سطح شهرستان لارستان کلنگ‌زنی یا به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش فرینا، جلیل حسنی در نشست خبری با تقدیر از تلاش خبرنگاران در انعکاس اخبار دولت و انتقال مشکلات مردم به مسؤولان و با ابراز خرسندی از فعالیت سایت‌ها و نشریات پرتعداد در این شهرستان افزود: باوجود برنامه‌ریزی دشمنان برای ناامن‌سازی منطقه لارستان در طول یک سال گذشته، با مدیریت و هماهنگی مسؤولان و اعضای شورای تأمین بدون کمترین اثرات منفی روانی، کشف و خنثی شد.

حسنی گفت: بنا بر ارزیابی‌های صورت گرفته در ابعاد مختلف، شهرستان لارستان در طول سالیان اخیر درزمینه شاخص‌های امنیتی ازجمله کاهش جرائم خشن، کاهش سرقت‌ها و افزایش کشفیات قاچاق کالا، ارز و مواد مخدر ارتقاء داشته است.

معاون استاندار فارس با اشاره به اینکه علی‌رغم اختلافات فکری، بینشی و سیاسی که در سطح جامعه وجود داشت، تلاش مدیران در سطح لارستان بر آن بوده تا جامعه دچار تعارض و حاشیه نشود تا بستر کار برای مردم فراهم شود، افزود: متأسفانه فعالیت‌های سیاسی در سطح لارستان چشمگیر نیست و فقط اکثر اقدامات آن‌ها محدود به اوقات انتخابات می‌شود.

 

سیاست‌های کلان تأکید بر استفاده از پتانسیل اقتصادی بخش خصوصی دارد

فرماندار ویژه لارستان بابیان اینکه انجام پروژه‌های اجرایی و عمرانی محدودیت‌های اعتباری و درآمدزایی برای دولت وجود دارد و از طرفی سیاست‌های کلان برای بهره‌گیری از پتانسیل بخش خصوصی برای رونق اقتصادی تأکید شده است، گفت: با توجه توانمندی اقتصادی شهرستان لارستان می‌توان با فراهم‌سازی سرمایه‌گذاری رونق اقتصادی در این منطقه را رقم زد که در این زمینه اتاق فکر تشویق و جذب سرمایه‌گذاری برای فعال کردن توسعه اقتصادی در فرمانداری لارستان تشکیل شد.

حسنی را قهرمان و مَهد فعالیت‌های نیک‌اندیشانه و عام‌المنفعه در سطح کشور معرفی کرد و گفت: باید با مشارکت خیرین برای آبادانی منطقه لارستان، در زمینه رونق اقتصادی نیز این شهرستان با سرمایه‌گذاری‌های صنعتی توسعه همه‌جانبه پیدا کند.

 

راه‌اندازی مجدد 11 واحد تولیدی در لارستان

وی از راه‌اندازی مجدد 11 واحد تولیدی تعطیل لارستان با رسیدگی به مشکلات مالی و تجهیزاتی در طول 10 ماهه گذشته خبر داد و افزود: از ابتدای سال تاکنون 12 طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری 14 میلیارد تومانی با اشتغال‌زایی 171 نفر با مشارکت بخش خصوصی راه‌اندازی شده است.

 

سرمایه‌گذاری 19 میلیارد تومانی در احداث واحدهای صنعتی جدید در لارستان

فرماندار ویژه لارستان بابیان اینکه از آغاز سال جاری کار احداث 11 واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری 19 میلیارد تومان شروع‌ شده است، ادامه داد: اولویت نخست مسؤولان در شهرستان لارستان سرمایه‌گذاری است و تمام نهادهای دولتی آمادگی کامل برای همکاری در به نتیجه رساندن مجوزها دارند.

نماینده عالی دولت در لارستان راه‌اندازی پروازهای حمل کالا از فرودگاه این شهرستان برای صادرات واردات را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: منطقه ویژه اقتصادی لارستان با پیگیری‌های مستمر در هیئت دولت تصویب و امید می‌رود با مصوبه مجلس شورای اسلامی شاهد اشتغال‌زایی مستقیم باشیم.

حسنی با ابراز تأسف از عدم برخورداری لارستان از مراکز تفریحی، رفاهی و گردشگری مناسب گفت: ورودی شهر لار از ابتدای کمربندی‌ها از ضعف‌های اساسی است که باید با ایجاد مناظر، فضای سبز و مراکز تجاری در این نقاط، رونق و زیبایی را به وجود آورد.

وی از پیگیری‌های جدی برای رفع معارضات پیش روی احداث پارک سرداران در ورودی شهر لار از سمت بندرعباس خبر داد و ابراز امیدواری کرد با ایجاد مناطق نمونه گردشگری جمعیت و مسافران را به این شهرستان جذب کرد.

فرماندار ویژه لارستان احداث ایستگاه برق 400 ولت برای فعال کردن منطقه ویژه اقتصادی لارستان، گفت: آب مورد منطقه ویژه اقتصادی لارستان تأمین‌شده است.

حسنی با تأکید بر اینکه می‌توان با مرمت و بازسازی قلعه اژدهاپیکر این بخش تاریخی شهر لار را به محلی مناسب برای تفریح مردم قرارداد، افزود: طرح ساماندهی قلعه اژدهاپیکر در دستور کار قرار دارد و اعتبارات مناسبی برای آثار تاریخی لارستان در نظر گرفته‌شده است.

 

اختصاص 82 میلیارد تومان برای گازرسانی به نقاط مختلف لارستان

معاون استاندار فارس از تخصیص 82 میلیارد تومان بودجه و آغاز بکار گازرسانی به شهرها و روستاهای لارستان، ادامه داد: هفته دولت امسال 9 پروژه درزمینه آب‌رسانی بااعتباری بالغ‌بر 5 میلیارد و 400 میلیون تومان، از 2 چمن مصنوعی، افتتاح پروژه خوابگاه مدرسه شبانه‌روزی امام خامنه‌ای به بهره‌برداری می‌رسد.

حسنی از اجرای همزمان 88 پروژه بهداشتی درمانی بااعتباری بالغ‌بر 39 میلیارد تومان در سطح لارستان خبر داد و گفت:26 پروژه بهداشتی درمانی بااعتباری بالغ‌بر 10 میلیارد و 800 میلیون تومان در هفته دولت افتتاح می‌شود.

وی بابیان اینکه در بخش انرژی شامل برق، مخابرات و برق منطقه‌ای 53 پروژه بااعتباری بالغ‌بر 17 میلیارد و 600 میلیون تومان افتتاح یا کلنگ زنی خواهد شد، افزود: در بحث پروژه‌های شهری و روستایی 58 پروژه بااعتباری بالغ‌بر 25 میلیارد و 300 میلیون تومان اجرایی شده است.

فرماندار ویژه لارستان با اشاره به اینکه درمجموع در طول هفته دولت امسال 185 پروژه بااعتباری بالغ‌بر 119 میلیارد و 800 میلیون تومان افتتاح خواهد شد و سهم بخش دولتی 79میلیارد، بخش خصوص 27میلیارد و خیرین نیز 12میلیارد به طرح‌ها کمک کرده‌اند، گفت: 6 پروژه بااعتباری بالغ‌بر 145 میلیارد تومان کلنگ زنی می‌شود.

حسنی افزود: از مجموع پروژه‌ها، 9 پروژه در بحث آب، 5 طرح ورزشی و فرهنگی، 26 پروژه درمانی و بهداشتی، 53 طرح درزمینه انرژی، 58 پروژه عمران شهری و روستایی، 4 پروژه مسکن شهری و روستایی، 29 پروژه زیربنایی و یک طرح صنعتی است که برای 110 نفر اشتغال مستقیم خواهد داشت.

 

انجام یک هزار و 169 میلیارد تومان پروژه در حال اجرا در سطح لارستان

معاون استاندار فارس با اشاره به اینکه 357 پروژه شناسنامه‌دار در سطح لارستان بااعتباری بالغ یک هزار و 169 میلیارد تومان در حال اجراست، گفت: در این طرح‌ها، سهم دولت 367 میلیارد تومان، بخش خصوصی 631 میلیارد تومان و 170 میلیارد تومان نیز خیرین هزینه کرده‌اند.

حسنی بابیان اینکه تمام پروژه نیاز مردم و در زمینه‌های زیربنایی و رفاهی است، افزود: برخی از پروژه‌های روستایی از گذشته فعال بوده و در تلاش برای پایان آن هستیم و پس‌ازآن طرح‌های جدید تعریف می‌شود.

فرماندار ویژه لارستان در پایان گفت: سعی شده عدالت در بخش‌های مختلف لارستان رعایت شود اما برخی پروژه‌ها از گذشته باقی‌مانده و به همین دلیل برخی بخش‌ها اعتبار بیشتری دریافت می‌کنند.

 

امتیاز به خبر :