معرفی مزیت های سرمایه گذاری در منطقه لامرد

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: از جمله مزیت هایی که لامرد را برای سرمایه گذاری جذاب می کند معافیت مالیات بر ارزش افزوده در منطقه و معافیت ١٣ ساله مالیات بر عملکرد صنایع در منطقه ویژه اقتصادی لامرد است.

به گزارش فرینا، محمد آشفته در دومین رویداد صنعت مالی مشهد در خصوص فرصت های سرمایه گذاری موجود در لامرد و معرفی پتانسیل های این منطقه به بورس24 افزود: همچنین فاصله نزدیک منطقه به اسکله عسلویه و اسکله در حال احداث ایمیدرو که سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی برای آن انجام شده است و همچنین فاصله سه کیلومتری منطقه تا خط اصلی انتقال گاز منطقه را برای احداث پتروشیمی جذاب می کند.

آشفته گفت: منطقه ویژه اقتصادی لامرد یکی از مناطق ویژه اقتصادی کشور و متعلق به ایمیدرو است. بزرگترین کارخانه آلومینیوم کشور در حال حاضر با پیشرفت ٦٧ درصدی در حال احداث است. این کارخانه شهریور ماه سال آتی به بهره برداری و تولید خواهد رسید.

وی افزود: نیروگاه ٩٣٠ مگاواتی هم در کنار این مجتمع تولید آلومینیوم در حال احداث است و نیرو گاه های خورشیدی به منظور تولید انرژی پاک نیز در این محدود مورد توجه قرار گرفته است. همچنین با توجه به وجود مواد معدنی منیزیم در منطقه احداث کارخانه تولید منگنز نیز در حال احداث است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد در خصوص تامین خوراک کارخانه آلومینیوم افزود: ایمیدرو در گینه معدن دارد و همچنین با توجه به انتقال نفت به هند در تلاش هستیم تا مواد اولیه را از هند و چین تامین کنیم.

آشفته از مزیت های سرمایه گذاری منطقه لامرد گفت: از جمله مزیت هایی که لامرد را برای سرمایه گذاری جذاب می کند معافیت مالیات بر ارزش افزوده در منطقه و معافیت ١٣ ساله مالیات بر عملکرد صنایع در منطق است. همچنین فاصله نزدیک منطقه به اسکله عسلویه و اسکله در حال احداث ایمیدرو که سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی برای آن انجام شده است و همچنین فاصله سه کیلومتری منطقه تا خط اصلی انتقال گاز منطقه را برای احداث پتروشیمی جذاب می کند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد در پایان افزود: تمام این مزیت ها منجر به افزایش جذابیت سرمایه گذاری در منطقه می شود و برگزاری چنین نمایشگاه هایی منجر می شود سرمایه گذاران با این ظرفیت ها آشنا شوند.


 

برچسب ها : منطقه ویژه لامرد
امتیاز به خبر :