محیط زیست بدون توسعه متوازن پایدار نمی ماند

صبح امروز در حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست، تفاهم نامه همکاری فیمابین سازمان حفاظت محیط زیست کشور و سازمان منطقه آزاد قشم به امضا رسید.

به گزارش فرینا، عیسی کلانتری با اشاره به آمار ۴ میلیونی فارغ التحصیلان بیکار دانشگاهی در کشور، گفت: رفع چالش بیکاری کشور نیازمند توسعه و سرمایه گذاری همه جانبه است.
کلانتری خاطرنشان کرد: نباید یک جانبه نگری و تضاد میان توسعه و محیط زیست وجود داشته باشد و از همین رو سیاست گذاری و تمرکز سازمان حفاظت محیط زیست بر توسعه متوازن و پایدار و تعامل برای حفظ محیط زیست است.
معاون رئیس جمهور ضمن اشاره به سخنان پروین فرشچی معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست و انتقاد از اتلاف یک سال و نیم زمان برای امضای تفاهم نامه همکاری با منطقه آزاد قشم، اظهار کرد: این گونه تفاهم ها باید در مدت زمان کوتاه تری رخ بدهد تا از قربانی شدن محیط زیست جلوگیری شود. وی ادمه داد: شاید با اطاله مدت زمان امضای اینگونه تفاهم ها و توافق ها، روند توسعه کشور متوقف نشود اما محیط زیست بدون دستاورد می ماند.
کلانتری با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا محیط زیست مانع توسعه نیست، گفت: البته همه الزاما موظف به رعایت قوانینی هستند که از تخریب و آلودگی محیط زیست جلوگیری کند.
وی اشاره ای هم به جلسات خود با برخی دستگاه های اجرایی و توسعه ای کشور از جمله سازمان مناطق آزاد داشت و افزود: همه مقام های اجرایی و توسعه ای کشور معتقد به تلاش برای حفظ محیط زیست هستند و ما هم در مقابل متعهد هستیم به توسعه کشور کمک کنیم.
معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: این همکاری ها تا جایی است که حقوق مردم در حوزه محیط زیست تضییع نشود زیرا اگر موضوع تضییع حقوق مردم مطرح شود به نمایندگی از آن ها از حقوقشان دفاع می کنیم.
بنا به این گزارش صبح امروز شنبه 4 شهریور و درحضور عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، تفاهم نامه همکاری فی مابین منطقه آزاد قشم و سازمان حفاظت محیط زیست کشور، همزمان با هفته دولت به امضای حمیدرضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و پروین فرشچی معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست رسید.

امتیاز به خبر :