نخستین محموله 4800 کانتینری گندم هند به افغانستان وارد بندر چابهار می شود

تاریخ : دوشنبه 8 آبان 1396        عکاس :

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، حمزه کشاورز گفت: محموله بزرگ ترانزیتی شامل چهار پارتیِ 4800 کانتینری حاوی گندم ترانزیتی اهدایی دولت هندوستان به افغانستان توسط این شرکت از بندر کاندلا در هندوستان به طور مستقیم به چابهار حمل و همزمان با ورود آن اسکله جدید شهید بهشتی چابهار افتتاح خواهد شد.
وی با اشاره به بارگیری نخستین مورد از این محمولات استراتژیک شامل 645 دستگاه کانتینر 20 فوتی، گفت: این محموله اکنون توسط کشتی «بهشاد« در بندر کاندلا در حال بارگیری است که عصر امروز (6 آبان) بندر کاندلا را ترک و 9 آبان ماه وارد بندر چابهار می شود.
مدیرعامل شرکت حمل و نقل کانتینری کشتیرانی یادآور شد: همزمان با ورود این محموله ها، آیین ویژه ای در بندر شهید بهشتی چابهار برای افتتاح اسکله جدید کانتینری این بندر برگزار می شود که مسئولان سیاسی، بندری و کشوری و همچنین هیات بلند پایه ای از دولت هندوستان و افغانستان در آن حضور خواهند داشت.
به گزارش ایرنا، توسعه بندر شهد رجایی در جنوب و توسعه بندر چابهار در جنوب شرقی ایران برای دولت تدبیر و امید اهمیت زیادی دارد و با سرمایه گذاری های داخلی و خارجی ظرفیت بندر شهید رجایی به بیش از 150 میلیون تن در سال و بندرچابهار به 8.5 میلیون تن افزایش می یابد.
سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری ایران در طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار و امضای قراردادهای سرمایه گذاری خارجی در این بندر و همچنین تامین تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری از جمله فعالیت های انجام شده در زمینه جذب کالای ترانزیتی و ترانشیپی به این حوزه از بنادر منطقه خواهد بود.
وجود ظرفیت های مناسب ترانزیتی و ترانشیپی خارج از حوزه خلیج فارس موجب شده است که بنادر چابهار، صحار و گوادر با سرمایه گذاری های کشورهای فرا منطقه ای با حرکت شتابنده ای در زمینه زیر ساخت های بندری و تجهیزاتی در حال فعالیت باشند.
همچنین این بنادر می توانند به عنوان مکمل همدیگر در استحکام روابط تجاری و جذب کالاهای ترانزیتی و ترانشیپی و تسریع در انتقال تجارت دریایی حوزه دریای عمان ایفای نقش کند.
پیشرفت قابل ملاحظه زیر ساخت های ریلی 2 بندر چابهار و گوادر باعث تشویق و گرایش بازرگانان به استفاده از این بنادر برای ترانزیت و ترانشیپ کالا شده است.



نظرات بینندگان