خانه های بوم گردی فرصتی برای آشنایی با فرهنگ، آداب و رسوم مردم قشم

شماری از تورگردانان مطرح کشورمان که از تهران، اصفهان، شیراز و مشهد مقدس به جزیره قشم سفر کرده اند در پایان سفر چهار روزه خود، در نشست با معاون و مدیران حوزه معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، بر همدلی برای ارتقای مُعدل ماندگاری گردشگران در سفر به جزیره اعجاب انگیز قشم تاکید کردند.

به گزارش فرینا، گروه تورگردانان در این نشست با تقدیر از عملکرد مثبت جامعه محلی و امکاناتی که در قالب خانه های بوم گردی برای خدمت به گردشگران فراهم کرده اند، سیاست های سازمان منطقه آزاد قشم در حوزه آموزش جوامع محلی و مشارکت دادن آنان در کسب درآمد از صنعت گردشگری را بسیار مهم ارزیابی کردند.

راه اندازی تورهای دریایی با استفاده از ظرفیت لنج سازی در قشم با هدف ماندگاری چند شب بر روی آب های خلیج فارس، برگزاری جشنواره ها، کنسرت ها، ورزش های مهیج موتور سواری، اتومبیل رانی، ورزش های دریایی و هوایی در سطح منطقه ای و بین المللی هم بخشی از انتظارات تورگردانان برای معرفی بهتر قشم با هدف جذب گردشگران داخلی و خارجی بود که در این نشست مطرح شد.

در این نشست با اشاره به موقعیت ژئوپارک جهانی قشم و ژئوسایت های بینظیر آن عنوان شد اگر قرار است قشم به مخاطبان به درستی معرفی شود باید در مبادی ورودی جزیره و حتی بر روی اتوبوس ها در سطح کشور و تاکسی های جزیره قشم آرم ژئوپارک به عنوان یک علامت سئوال در کنار زیبایی های ژئوسایت های ژئوپارک قشم درج شود.

تورگردانان همچنین بر خواهر خواندگی جزیره قشم با چند جزیره دیگر در نقاط مختلف جهان که با موقعیت قشم هماهنگی دارند هم به عنوان راهکاری برای معرفی بیشتر این جزیره اعجاب انگیز تاکید کردند.

آنان همچنین همدلی خود برای ارتقای مُعدل ماندگاری گردشگران در سفر به جزیره قشم بین 5 تا 7 روز و حتی جایگزینی تور 14 روزه ایران گردی در قالب تور 14 روزه قشم گردی را مورد تاکید قرار دادند.

فعالان حوزه تورگردی کشورمان با دادن نمره 95 از 100 به بیشتر خانه های بوم گردی جزیره، در عین حال خواستار تقویت زیرساخت های اینترنتی و تلفن همراه در جای جای این جزیره زیبا شدند.

تقویت زبان خارجه برای ارائه کنندگان خدمات سفر در قشم، ایجاد پارک و پیست دوچرخه سواری ویژه بانوان، مرمت اماکن اقامتی به صورت دو بار در سال با توجه به رطوبت بالای جزیره، استفاده از نماد لاک پشت در تجهیزات اماکن اقامتی، ایجاد سرویس های بهداشتی بیشتر در ژئوسایت ها و سیاست گذاری برای ثبت روز قشم در تقویم رسمی کشور هم از دیگر موارد درخواستی تورگردانان بود.

آنان از جزیره قشم به عنوان محلی برای تخلیه استرس و لذت بردن از آرامش دریا و مهربانی مردم این منطقه نام بردند و بر گسترش تفریحات آبی و حضور قشم در همه نمایشگاه های گردشگری جهان تاکید کردند.

برگزاری جشنواره های بومی و محلی و معرفی آداب و رسوم مردم مهربان جزیره، برپایی همه ساله جشنواره کودک و نوجوان در جزیره قشم، استفاده از ظرفیت گونه های مختلف پرندگان و تهیه فیلم و عکس از زیبایی های ژئوپارک جهانی قشم هم از دیگر موضوعاتی بود که تورگردانان کشورمان بر آن تاکید نمودند.

بنا به این گزارش، تیم تورگردانان مطرح کشورمان به همراه نماینده جایکا (آژانس همکاری های بین المللی ژاپن)، روز شنبه برای استفاده از ظرفیت های گردشگری جزیره با محوریت طبیعت گردی وارد این جزیره در جنوب ایران شدند.


برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :