افزایش سرمایه گذاری خارجی راهبرد اصلی شورای عالی مناطق آزاد کشور

مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: مهمترین راهبرد این شورا، افزایش سرمایه گذاری به ویژه سرمایه گذاری خارجی است.

به گزارش فرینا، مرتضی بانک در بازدید از منطقه ویژه سلفچگان در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به اینکه دولت توانسته است منابع متعددی در بخش سرمایه گذاری خارجی فراهم کند، فرصت مناسبی است که مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور طرح های سرمایه گذاری خود را آماده و به سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی کشور ارایه کنند.

وی گفت: برای جذب سرمایه گذاری خارجی به کشور، تاکنون 27میلیارد دلار تفاهمنامه مبادله شده که این رقم به طور قطع تا پایان سال افزایش پیدا می کند و برنامه دولت نیز جذب 50 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در سال است.

مشاور رییس جمهوری افزود: منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان از مناطق نسبتا موفق کشور است که با 110 واحد صنعتی و اشتغالزایی سه هزار نفری توانسته است توجه سرمایه گذاران و صاحبان صنایع را به خود جلب کند.

مرتضی بانک گفت: ظرفیت بالای تولید مناطق ویژه اقتصادی سهم بزرگی در توسعه صادرات و پیاده سازی دستور العمل اقتصاد مقاومتی دارد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این سفر از ظرفیت ها و پتانسیل های منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان از جمله شرکت تولید روغن «شیمی در سلف» و شرکت «آوین شیمی پلاست» نیز دیدن کرد.

در جریان سفر دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، نخستین گردهمایی مدیران عامل و مسئولان مناطق ویژه اقتصادی کشور در دولت دوازدهم در سلفچگان واقع در استان قم برگزار شد.


امتیاز به خبر :