تکمیل زیرساختهای منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان برای حضور سرمایه‌گذاران

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: با توجه به جایگاه منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در سطح کشور باید زیرساختهای منطقه برای حضور سرمایه گذاران تجهیز شود.

به گزارش فرینا، مرتضی بانک در همایش مدیران مناطق ویژه اقتصادی کشور در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان افزود: با توجه به جایگاه منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در سطح کشور باید زیرساختهای منطقه برای حضور سرمایه گذاران تجهیز شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور افزود: فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی از راهبردهای اصلی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان است که نیازمند توجه ویژه ای است. این منطقه دارای موقعیت ویژه ای است چرا که در مسیر راههای مواصلاتی کشور است و در نزدیکی مناطق صنعتی ایران همانند تهران، اصفهان و اراک قرار دارد. چنین جایگاهی موجب شده تا منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار شود.

وی گفت: اگر زیرساختهای منطقه تکمیل شود می توان پاسخگوی حضور بسیاری از سرمایه گذاران داخلی و خارجی در منطقه بود.

مشاور رییس جمهور ضمن بازدید از بخش های مختلف صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان افزود: سرمایه گذاران می توانند از مزایای مناطق آزاد در مسیر تولید و اقتصاد و صنعت استفاده کنند. مناطق ویژه و آزاد اقتصادی، فرآیندهای کسب و کار و صدور مجوزها را تسهیل می بخشند و می توانند به الگوئی مناسب در فعالیت های اقتصادی مبدل گردند. تاکنون بیش از 270 هزار نفر در مناطق آزاد کشور مشغول به کار هستند که بخش قابل توجهی از اشتغال در مناطق ویژه اقتصادی رقم خورده است.

همچنین در این نشست مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان نیز گفت: با توجه به ماده 7 قانون ایجاد مناطق اقتصادی همه مناطق می توانند مجوزهای خود را صادر کنند اما با این وجود همچنان برخی دستگاهها مجوزهای مناطق را نمی پذیرند. امید است این هم اندیشی در جهت رفع مشکلات مناطق آزاد گامی موثر باشد به ویژه اینکه منطقه اقتصادی سلفچگان قابلیت های خوبی برای رشد و توسعه دارد.

سید مهدی علیزاده طباطبایی افزود: از برنامه های مهم منطقه اقتصادی سلفچگان توسعه فاز سوم با وسعت 1100 هکتار است که با عملیاتی شدن این طرح توسعه ساخت منطقه به بیش از 1600 هکتار افزایش می‌یابد.

در نخستین هم اندیشی مدیران مناطق ویژه اقتصادی کشور برخی مسائل و مشکلات این مناطق مورد ارزیابی قرار گرفت.

مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این سفر از ظرفیت ها و پتانسیل های منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان از جمله شرکت تولید روغن «شیمی در سلف» و شرکت «آوین شیمی پلاست» دیدن کرد.





امتیاز به خبر :