شناسایی بازارهای صادراتی جدید توسط سازمان منطقه آزاد انزلی

دومین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو 2017) با حضور مناطق آزاد انزلی و اروند و منطقه ویژه اقتصادی کاوه در مرکز نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب در تهران برگزار شد.

به گزارش فرینا، این نمایشگاه با هدف ارائه الگوی مناسب صادرات غیرنفتی منطبق با ارزشها و الگوی اسلامی ـ ایرانی برگزار شد و مناطق فرصت های سرمایه گذاری، مزایا و معافیت های قانونی و ظرفیت های متنوع خود را برای صادرکنندگان نمونه کشور و هیأت های تجاری سفارتخانه های حاضر در تهران ارائه کردند.
مدیر بازرگانی شرکت آرایشی ـ بهداشتی فدک منطقه آزاد انزلی گفت: شرکت فدک؛ فعال در حوزه تولید محصولات پوست و مو است.
محسن پروی افزود: شرکت آرایشی ـ بهداشتی فدک منطقه آزاد انزلی دارای 84 قلم محصولات پوست و مو است که این محصولات به کشورهای دیگر عرضه می شود.
پروی به میزان اشتغالزایی در این کارخانه تولیدی اشاره کرد و گفت: 13 نفر به طور مستقیم در این کارخانه تولیدی مشغول به کار هستند و در دفتر تهران هم 7 نفر به طور مستقیم و 12 نفر به صورت غیر مستقیم فعالیت می کنند.
وی افزود: مشتری اصلی محصولات ما ایران است و صادرات تنها به کشور لهستان صورت می گیرد البته کشورهای تاجیکستان، افغانستان و گرجستان هم تمایل به همکاری دارند که امیدواریم این همکاری ها هر چه سریعتر انجام شود.
مدیر بازرگانی شرکت آرایشی ـ بهداشتی فدک منطقه آزاد انزلی در خصوص برگزاری بهتر این نمایشگاه ها نیز گفت: نیاز است که نمایشگاه های تخصصی در فواصل زمانی مختلف در طول سال برای صادرات هر محصول آرایشی ـ بهداشتی داشته باشیم. اگر چشم انداز 12 ساله بازار ایران تولیدکنندگان داخلی باشند خیلی بهتر می توانیم فعالیت کنیم. 

کارشناس فنی شرکت علم و فناوری سوبار منطقه آزاد انزلی گفت: شرکت علم و فناوری سوبار منطقه آزاد انزلی اولین و تنها تولیدکننده دستگاه های چاپگر صنعتی (جت پرینتر دو رنگ و با سایز درشت در خاورمیانه) است.
مهدی ایمانی افزود: 25 نوع جت پرینتر برای صنف های مختلف داریم که تقریبا می توان گفت کل صنف های تولیدی و بسته بندی را با دستگاهایی که داریم می توانیم پشتیبانی کنیم.
ایمانی گفت: شرکت علم و فناوری سوبار منطقه آزاد انزلی، یک شرکت دانش بنیان است که نه تنها از لحاظ علمی و فناوری عقب نیست بلکه از شرکت های بزرگ دنیا نیز یک گام جلوتر است.
کارشناس فنی شرکت علم و فناوری سوبار منطقه آزاد انزلی افزود: محصولات تولیدی این شرکت به 80 کشور دنیا صادر می شود. 
وی در پایان افزود: لازم است محیط بزرگتری به ما اختصاص داده شود تا بتوانیم تمام محصولاتمان را به بازدیدکنندگان ارائه دهیم.

مدیر فروش شرکت تولیدی گلمر خزر نیز در این نمایشگاه گفت: شرکت تولیدی گلمر خزر تولید کننده انواع محصولات بهداشتی و شوینده ها است که صابون های صد در صد گیاهی و دارویی تولید می کند.
امید فلاح افزود: این اولین دوره حضور ما در این نمایشگاه است ولی تا الان کشورهای CIS که بازار هدف ما هستند از این نمایشگاه استقبال نکردند.
بنابراین گزارش سازمان منطقه آزاد انزلی در این نمایشگاه در غرفه ای به مساحت 80 متر مربع فرصت های سرمایه گذاری، مزایا و معافیت های قانونی و ظرفیت های متنوع خود را برای صادرکنندگان نمونه کشور و هیأت های تجاری سفارتخانه های حاضر در تهران تشریح نمود.
حضور ده شرکت تولید و صادر کننده فعال در محدوده منطقه آزاد انزلی در این نمایشگاه در راستای بسترسازی این سازمان برای معرفی توانمندیهای واحدهای تولیدی منطقه و بازاریابی مستقیم در فضای نمایشگاهی صورت گرفت که در این میان شرکت های مزبور در حوزه های دانش بنیان، صنایع سلولوزی، غذایی، لوازم منزل، صنایع بهداشتی و دارویی مشغول به فعالیت بوده که مذاکرات خوبی با طرف های روسیه، ترکیه، جمهوری آذربایجان، پاکستان، عراق و افغانستان صورت گرفت.
براساس این گزارش در طول برگزاری نمایشگاه علاوه بر مسئولین وزارت صنعت معدن تجارت، محمد حسین مقیمی استاندار تهران، محمد خضرایی منش مدیر انتقال فناوری های پیشرفته دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و مدیران مناطق ویژه اقتصادی و بانک های حاضر در نمایشگاه؛ رجب طیب صفراف رییس انجمن دوستی روسیه ایران، محمد جانپاس رییس انجمن دوستی ایران و قبرس در غرفه منطقه آزاد انزلی حضور پیدا کرده و در خصوص راهکارهای بهره گیری از ظرفیت های این منطقه با توجه به عملکرد چهارسال اخیر دوران مدیریت رضا مسرور در ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر و به ویژه روسیه به مذاکره پرداختند.

لازم به ذکر است کتابچه راهنمای سرمایه گذاری در منطقه به زبان های فارسی، انگلیسی؛ دفترچه فرصت های سرمایه‌گذاری پیش امکان‌ سنجی شده در منطقه؛ لوح فشرده چند رسانه ای هفت زبانه؛ بروشور معرفی مهمترین و بزرگترین پروژه عمرانی زیرساختی مناطق آزاد کشور یعنی مجتمع بندری کاسپین؛ کاتالوگ معرفی کریدور شمال ـ جنوب؛ بروشورهای معرفی منطقه و کتابچه راهنمای گردشگری و سایر اقلام تبلیغاتی مجموعه بسته های اطلاع رسانی ـ تبلیغاتی سازمان منطقه آزاد انزلی در دومین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی ایران را شامل می شد که از سوی مدیر گسترش و تسهیل تولید و فناوری پیشرفته بهمراه نماینده مدیریت روابط عمومی به بازدید کنندگان ارائه شد.
گفتنی است دومین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی جمهوری اسلامی ایران با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت صنعت معدن تجارت از 9 تا 12 آبان ماه 96 در مرکز نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب تهران با هدف ارائه الگوی مناسب صادرات غیرنفتی منطبق با ارزشها و الگوی اسلامی ـ ایرانی برگزار شد.

امتیاز به خبر :