اخبار اقتصادی | تقویت روابط دوجانبه با همکاری چین در طرح های زیربنایی ایران

  • يکشنبه 14 آبان 1396 - 10:49
  • 0 دیدگاه
سفیر جمهوری خلق چین در تهران اعلام کرد: افزایش مشارکت شرکت های چینی در طرح های زیرساختی و زیربنایی ایران می تواند تاثیر بسزایی در روابط 2 کشور داشته باشد.

پایگاه خبری مناطق آزاد (فرینا) | اخبار اقتصادی | ایرنا نوشت: «پانگ سن» در همایش فناوری ایران و چین در نمایشگاه بین المللی تهران افزود: ایران و چین در زمینه های زیربنایی همکاری های خوبی داشته و دارند.
به گفته این دیپلمات چینی، رییس جمهوری چین در سفر سال 2016 میلادی به تهران (بهمن ماه 1394) بر افزایش روابط راهبردی با جمهوری اسلامی ایران بویژه در زمینه های فرهنگی و اقتصادی تاکید کرد که تحکیم روابط 2 کشور را در قالب طرح «یک کمربند- یک جاده» میسر دانست.
وی یادآوری کرد نمایشگاه «ترویج برندهای چین در بخش مهندسی و صنعت در تهران» با هدف تقویت حضور شرکت های چینی در طرح های زیربنایی ایران افتتاح شده است.
در ادامه «او پی مین» رایزن بازرگانی چین در تهران گفت: در دوران باستان، «راه ابریشم» موجب گسترش و تقویت روابط دوستانه 2 کشور بود.
وی تصریح کرد: سیاست های اقتصادی چین بر مبنای طرح یک کمربند- یک جاده خواهد بود که در آن دسترسی به بازارهای جدید، توسعه همکاری های بین المللی، ارتقای تولید و شکلگیری تجارت و اقتصاد جهانی پیش بینی شده است.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین امروز به ایرنا گفت: ایران در 9 ماهه سال جاری میلادی 13 میلیارد و 880 میلیون دلار کالا به چین صادر کرده که نسبت به مدت مشابه سال پیش سه میلیارد دلار افزایش یافته است.
علی اصغر خاجی بر اساس آمار منتشر شده از سوی گمرگ چین اعلام کرد: میزان تجارت 2کشور در 9 ماهه سال جاری میلادی افزون بر 27 میلیاد دلار بود که تراز تجاری، 540 میلیون دلار به نفع ایران است.
وی ادامه داد: پارسال تراز تجاری 2 کشور 940 میلیون دلار به نفع چین بود.
چین بزرگ ترین خریدار کالای ایرانی و نیز بزرگ ترین صادر کننده به کشورمان است.

برچسب ها : اخبار اقتصادی
امتیاز به خبر :