اجرای 44 پروژه جدید در نیمه دوم سال جاری در منطقه آزاد چابهار

معاون فنی و زیربنایی و عضو هیئت‌مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: 44 پروژه جدید در نیمه دوم سال جاری در منطقه آزاد چابهار اجرا می‌شود.

به گزارش فرینا، حمیداله بلیده ای افزود: در حال حاضر، احداث آب‌شیرین‌کن و تصفیه‌خانه با حجم سرمایه‌گذاری 5 میلیارد تومان به روش BOT تعریف‌شده و دوره بهره‌برداری تجاری آن 15 سال، ظرفیت تصفیه‌خانه در افق 15 ساله دو هزار مترمکعب در روز توسط شرکت مهندسین مشاور بهسازان محیط شرق به اجرا درخواهد آمد.
عضو هیئت‌مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: هم‌اکنون 12 پروژه خرید تضمینی آب شیرین، تصفیه‌خانه، اجرای شبکه آب و فاضلاب با مجموع سرمایه‌گذاری به ارزش 227 میلیارد تومان به روش BOT (ساخت، تملک، بهره‌برداری و انتقال) در حال انجام مطالعه توسط مشاورین قرارگرفته و برخی از پروژه‌ها به مرحله اجرا درآمده‌اند.
معاون فنی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد چابهار در خصوص استفاده بخش آب و فاضلاب پیکره سوم جنوبی گفت: اجرای شبکه توزیع و جمع‌آوری فاضلاب پیکره سوم جنوبی و اجرای حوضچه فشارشکن 50 مترمکعبی و آب‌رسانی سایت این پیکره در مرحله تکمیل رفع نقص است.
وی با توجه به مطالعه طرح‌های تفصیلی در پیکره‌های مختلف منطقه آزاد افزود: در سال 96 اجرای طرح‌های آماده‌سازی اراضی 446 هکتار در برنامه هست و 10563 هکتار از اراضی نیازمند تهیه اجرای طرح هستند، که این میزان 516 هکتار در دستور کار قرارگرفته و در حال انجام هست و از اراضی 10431 هکتار در ابتدای سال 96 فاقد طرح آماده‌سازی بوده که در این راستا 9646 هکتار طرح‌های تفصیلی اراضی تهیه‌شده است.

امتیاز به خبر :