کیش پایلوت و مرکز هم اندیشی صنعت بیمه در ایران خواهد شد

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: جزیره کیش مرکز هم اندیشی و پایلوت صنعت بیمه جهت بررسی و تبادلات آخرین دست آوردهای صنعت بیمه خواهد شد.

به گزارش فرینا به نقل از مهر، عبدالناصر همتی در جمع خبرنگاران بیان داشت: با حضور شرکت نفت فلات قاره و شرکت ملی حفاری و شرکت گاز و شرکت ملی نفت ایران و همچنین حضور و فعالیت بیش از ۲۳۰ شرکت نفتی داخلی و خارجی در کیش و همچنین فعالیت شعبات مرکزی بانک های سرزمین اصلی در کیش ما را بر آن داشته به جهت وجود پتانسیل های بسیار بالای جزیره کیش توجه ویژه به بهره وری اقتصادی و بیمه ای در این مناطق داشته باشیم.
وی با اشاره به ارائه خدمات بیمه ای مناسب و بروز و دقیق عنوان کرد: می توان با پشتوانه مطمئن برای کالا و تجارت و سرمایه های مردم و دولت به خصوص در حوزه انرژی با هدف ایجاد امنیت کامل شرایط سرمایه گذاری را با اتکاء به شرکت های بیمه ای فراهم کرد.
همتی خاطرنشان کرد: وجود بانک های داخلی و چند بانک خارجی در منطقه آزاد کیش پشتوانه خوبی برای جذب سرمایه است و باید این اعتماد و پایدار را در جامعه ایجاد کنیم که تبادل اطلاعات اقتصادی، مالی، صنعتی و همچنین تولید جهت عرضه به سرزمین اصلی و گسترش صادرات خارجی برای مناطق آزاد به خصوص جزیره کیش را به ارمغان بیاورد.
وی با پیشنهاد راه اندازی کلیه شعبات بیمه و تحقق ایجاد پایلوت مرکزی بیمه در جزیره کیش اظهارداشت: تولید کنندگان صنعت و ثروت در واقع استقلال ملی کشور را تامین می کنند، لازم است تا شرکت های بیمه ای با ایجاد امنیت و رفاه برای سرمایه گذاران و تولید کننده امنیت شغلی و ‌حمایتی از تولید ملی را فراهم سازند.
افزود: بانک، بورس و بیمه به عنوان سه ضلع فعالیت بازارهای مالی جهان است. در کشورما حجم سرمایه‌گذاری‌های خالص هزاران میلیارد دلار است و ریسک‌هایی که در این سرمایه‌های کشور نهفته شده حدود ۳ هزار میلیارد دلار بر آورد شده که متاسفانه فقط ۳۰ درصد آن زیر پوشش بیمه قرار دارد.
رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ۷۰ درصد سرمایه‌های کشور که زیر پوشش بیمه قرار دارند خارج از شمول بیمه هستند، اظهار داشت: فقط ۱۱ درصد دارایی‌های کشور از جمله منازل مسکونی زیر پوشش بیمه هستند؛ بالای ۸۰ درصد مردم ما پوشش بیمه عمر ندارند و ۹۰ درصد اتومبیل‌های موجود در کشور نیز فاقد بیمه بدنه هستند.
همتی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های بیمه کشورمان بسیار بالاست افزود: در طول ۲۰ سال گذشته تلاش‌های فراوانی در صنعت بیمه انجام شده و ضریب نفوذ بیمه به ۲ و یک دهم درصد رسیده است. این مقدار می تواند تا ۳ برابر افزایش پیدا کند، زیرا بسیاری از سرمایه‌های کشور زیر نظر بیمه قرار ندارند.

امتیاز به خبر :