رونق توریسم سلامت رویکرد جدی سازمان منطقه آزاد کیش در حوزه درمان

گسترش صنعت گردشگری علاوه بر نقش و تاثیر آن در تبیین هویت ملی، موجب رشد ابعاد گسترده اقتصادی از جمله ایجاد فرصت‌های شغلی، درآمدزایی، کاهش فقر و گسترش عدالت اجتماعی و رفاه در جامعه می‌ گردد که در این بین ﮔﺮدﺷﮕﺮی ﺳﻼﻣﺖ با مزیت های خاص ، اهمیتی دوچندان دارد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا؛ سازمان جهانی گردشگری (WTO) گردشگری سلامت را به معنای استفاده از خدماتی که به بهبود یا افزایش سلامتی و افزایش روحیه فرد (با استفاده از آب‌های معدنی ، آب و هوا یا مداخلات پزشکی) منجر می‌شود و در مکانی خارج از محل سکونت فرد که بیش از 24 ساعت است به طول می‌انجامد، تعریف می کند.
مقوله‌ی گردشگری سلامت فراتر از گردشگری درمانی است و شعار جهانی توریسم سلامت، امکانات و خدمات در حد کشور‌های جهان اول یا پیشرفته و قیمت‌ها و هزینه‌ها در حد کشور‌های در حال توسعه و جهان سوم است.
بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش به عنوان بیمارستان برگزیده سلامت که چندی پیش مفتخر به دریافت لوح و نشان برتر ملی در گردشگری سلامت از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور شد ، امروز با مدیریت جامع نگر سازمان منطقه آزاد مصمم به ایفای نقش بارزتر در حوزه صنعت توریسم سلامت است.
بر این اساس استفاده از ظرفیت و پتانسیل ها در بهبود و سلامت گردشگران خارجی و داخلی، تعامل با کشورهای هدف، آژانس های گردشگری سلامت، ارتقاء تجهیزات و نیروی انسانی در بیمارستان کیش مورد توجه جدی قرار دارد.
رئیس بیمارستان کیش توانمندی پزشکان ایرانی، امکانات خوب بیمارستان کیش، ارزان بودن عمل جراحی زیبایی در کشور به نسبت کشورهای خارجی، عدم نیاز به روادید و شرایط مناسب آب و هوایی جزیره را از مزایای انجام جراحی زیبایی در کیش خواند.
دکتر محمد خلخالی افزود: تاکنون بیماران متعددی از چند کشور برای انجام عمل جراحی و خدمات زیبایی مانند کاشت مو، جراحی بینی و تناسب اندام به این بیمارستان مراجعه کرده اند.
وی تصریح کرد: عمل‌های جراحی مشابهی که سابق بر این در بیمارستان انجام شده از طریق سایت‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی اطلاع رسانی شده است که بسیاری از گردشگران خارجی از این شبکه‌ها، اطلاعات پزشکی را در خصوص بیمارستان کیش کسب می‌کنند.
دکتر مهران روشن مدیر فنی بیمارستان فوق تخصصی کیش نیز معتقد است که وضعیت خدمات، امکانات و از همه مهمتر تبحر و توانایی پزشکان کشورمان در کنار هزینه های مناسب درمانی موجب شده تا در حوزه گردشگری سلامت با اقبال خوبی مواجه باشیم.
وی اظهار کرد: قابلیت های بیمارستان فوق تخصصی کیش موجب شده تا در نیمه نخست امسال 15 مورد جراحی در راستای توریسم سلامت در این مرکز درمانی انجام گیرد.
وی اظهار کرد: تعداد پنج گردشگر خارجی نیز در بیمارستان فوق تخصصی کیش تحت عمل های جراحی مورد نیاز قرار گرفتند که 2 تن از این افراد گردشگران آلمانی و لهستانی بودند که جمعه گذشته تحت عمل جراحی زیبایی قرار گرفتند.
جزیره کیش با مساحت91.5 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 40 هزار نفر در 18 کلیومتری کرانه جنوبی ایران در محدوده شمالی آب های نیلگون خلیج فارس واقع است و از نظر تقسیم بندی سیاسی و اداری کشور، در محدوده استان هرمزگان و شهرستان بندر لنگه قرار دارد.
سالانه به طور متوسط بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی از این جزیره مرجانی بازدید و از ظرفیت های مختلف طبیعی ،تفریحی و گردشگری آن استفاده می کنند.

امتیاز به خبر :