افزایش صدور مجوزهای سرمایه گذاری غیر صنعتی در منطقه آزاد انزلی

منطقه آزاد انزلی شاهد افزایش 33 درصدی صدور مجوزهای سرمایه گذاری غیر صنعتی در منطقه آزاد انزلی طی هفت ماهه سال 96 با سرمایه گذاری اظهار شده ۱۵۱۸ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش فرینا، صدور مجوزهای سرمایه گذاری غیر صنعتی در این منطقه از فروردین لغایت پایان مهرماه سال جاری و در مقایسه با مدت مشابه هفت ماهه سال گذشته، 33 درصد رشد داشته است.
براساس مجوزهای صادره از مدیریت سرمایه گذاری سازمان، طی هفت ماه اخیر تعداد 40 مجوز سرمایه گذاری در حوزه های مختلف صادر شده و این در حالی است که در هفت ماهه سال 1395 این تعداد 30 فقره بوده است.
از مجموع مجوزهای صادره غیر صنعتی 21 مجوز در حوزه توریستی ـ مسکونی است، 5 مجوز در زمینه ساخت مجتمع خدماتی و رفاهی، 5 مجوز نیز در بخش خدمات خودرویی صادر شده و در نهایت 9 مجوز برای ساخت انبار، مخازن و سیلو صادر شده است.
ارزش سرمایه اظهار شده از سوی 40 مجوز سرمایه گذاری صادر شده از فروردین تا پایان مهر ماه سال 96 برابر با 15188 میلیارد ریال است که در مقابل 10977 میلیارد ریال سرمایه گذاری اظهار شده از سوی سرمایه گذاران در مدت مشابه سال گذشته از رشد 38 درصدی حکایت دارد.
بنابراین گزارش روند رو به رشد تعداد مجوزهای سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی از سال 93 آغاز شده که اعمال تمامی مزایا و معافیت های قانونی مترتب بر سرمایه گذاری در منطقه، فعال سازی واحدهای تولیدی و بازرگانی راکد،رشد چشمگیر حضور گردشگران، فعالیت بورس کالای منطقه، احداث مجتمع بندری کاسپین بزرگترین زیرساخت مناطق آزاد ایران ، بهبود فضای کسب و کار ،اجرای طرح های مختلف زیرساختی و توسعه ای، برگزاری نمایشگاه های تخصصی در مرکز نمایشگاهی بین المللی منطقه، و توسعه مناسبات بین المللی به منظور رشد مراودات بین المللی از طریق فعال سازی کریدور شمال جنوب و تلاش به منظور ایجاد کریدور جدید تجاری میان ایران و چین با محوریت منطقه آزاد انزلی و همچنین رشد شاخص های اقتصادی از جمله مهم ترین دلایل افزایش رغبت سرمایه گذاری به حضور در نزدیک ترین منطقه آزاد کشور به تهران و کشورهای حاشیه دریای خزر که در مسیر تجاری نوستراک قرار گرفته است.

برچسب ها : منطقه آزاد انزلی
امتیاز به خبر :