وجود امکانات خوب باعث بالا رفتن رضایتمندی اتباع خارجه

فرماندار ویژه خرمشهر گفت: با وجود امکانات و خدمات بسیار خوب در این منطقه میزان رضایت زائران غیر ایرانی بیشتر شده است.

به گزارش فرینا، ولی الله حیاتی در نشست ستاد استقبال مردمی از زائران غیر ایرانی اربعین حسینی که با حضور سردار فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفان ،سردار شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) استان خوزستان و دیگر مسئولان در سالن جلسات پایانه تجاری شلمچه برگزار شد ، عنوان کرد : بار دیگر خداوند توفیقی به ما داده است تا  در حضور خادمین زائرین اربعین حسینی باشیم.
وی به زیر ساخت های موجود در مرز شلمچه اشاره کرد و اظهار داشت : اقدامات زیر ساختی بسیار بلند ، تسهیلات و خدمات رسانی به زائرین توسط سازمان منطقه آزاد اروند در این منطقه به خوبی انجام شده است.
وی با اشاره به خدمت رسانی مواکب در مرز شلمچه ، افزود :اکنون ۴۲۰ موکب برای پذیرایی از زائرین در این منطقه خدمات رسانی می‌کنند.
حیاتی با تقدیر از اقدامات منطقه آزاد اروند در این منطقه گفت: با همکاری همه دستگاه ها که در راس آنها منطقه آزاد اروند است تردد زوار به سهولت در حال انجام است و برای  ورود و خروج زائرین 40 گیت گذرنامه در نظر گرفته شده است.
وی افزود: ۱۲۰ هکتار زمین توسط منطقه آزاد اروند به ظرفیت پارکینگ های این منطقه اضافه شده است که اکنون بیش از ۲۷ هزار خودرو در این پارکینگ ها توقف کرده اند.
وی ادامه داد: همچنین ۶۹۰ سرویس بهداشتی توسط سازمان منطقه آزاد اروند آماده سازی شده است.
فرماندار خرمشهر از خروج ۶۰۰ هزار زائر ایرانی و غیر ایرانی اربعین حسینی از مرز شلمچه خبر داد و اظهار داشت : در سال جاری تا کنون 520 هزار نفر زائر ایرانی از این مرز تردد کرده و برای حضور در راهپیمایی حماسه اربعین حسینی وارد خاک عراق شدند.
وی افزود: همچنین تا کنون ، ۸۰ هزار زائر غیر ایرانی از ۹۳ کشور دنیا از طریق این مرز وارد خاک عراق شدند.
حیاتی تصریح کرد: برای تردد زائرین اتباع خارجی کولیدور جداگانه در نظر گرفته شده است که این اتباع به سهولت در حال تردد هستند.
وی ادامه داد: با وجود امکانات و خدمات بسیار خوب در این منطقه میزان رضایتمندی اتباع خارجی بسیار بالا رفته است.
وی با اشاره به استقرار ناوگان ریلی راه آهن در مرز شلمچه ، گفت : تا کنون بیش از ۱۲۰ هزار زائر از طریق ناوگان ریلی در مسیر شلمچه و خرمشهر و بالعکس جابجا شده است.
فرماندار خرمشهر به توافقنامه راه آهن جمهوری اسلامی ایران و عراق برای جابجایی زوار در اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: با توافق نامه و هماهنگی های انجام شده خط ریلی بصره تا نجف برای جابجایی زوار اربعین حسینی خدمت رسانی می کند.
وی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای رفت و برگشت زائرین اربعین حسینی در نظر گرفته شده است ، گفت : برای بازگشت زوار از مرز شلمچه مواکب تا ده روز بعد از اربعین به آن ها خدمت رسانی می کنند.
فرماندار خرمشهر افزود: برای نظافت ۵۵۰ نفر از  نیروهای خدماتی شهرداری های استان های معین شبانه روزی در این مرز فعالیت می کنند.
وی از مخابره آنلاین اخبار این منطقه به سراسر دنیا خبر داد و اظهار داشت : با وجود فیبر نوری در شلمچه اخبار این منطقه توسط رسانه ها و خبرگزاری های بصورت آنلاین و شبانه روزی به دنیا مخابره می شود.
حیاتی با بیان اینکه تردد زوار با آرامش و در کمترین زمان ممکن در این مرز انجام می شود ، گفت : در این منطقه فضای همدلی و هم افزایی در میان مسئولان برقرار است که این نیز دلیلی برای سهولت کارها است.

امتیاز به خبر :