امضاء قرارداد احداث نیروگاه سیکل ترکیبی 250 میلیون یورویی در ارس

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از امضاء قرارداد احداث نیروگاه سیکل ترکیبی با توان 451 مگاوات در این منطقه آزاد خبر داد.

به گزارش فرینا، محسن خادم عرب باغی با اعلام این خبر افزود: یکی از نیازهای اساسی صنایع ارس که روز به روز در حال افزایش هستند برق بود که با امضای این قرارداد محقق می شود.
وی افزود: این نیروگاه در کلاس اف (F) به صورت سیکل ترکیبی و با ظرفیت 451 مگاوات در منطقه گلفرج و سایت انرژی احداث می شود.
عرب باغی گفت: این نیروگاه شامل یک واحد گاز و یک واحد بخار، بویلر بازیاب با آتش اضافی، سیستم خنک کن اصلی و پست 400 کیلوولت بوده و طی 40 ماه احداث و راه اندازی خواهد شد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس افزود: میزان اشتغال این پروژه در زمان احداث دوهزار نفر و بعد از راه اندازی 150 الی 170 نفر خواهد بود.
وی گفت: این نیروگاه برق مورد نیاز صنایع مختلف و بخصوص مینی پالایشگاه های سایت صنایع سنگین را تامین خواهد کرد.
محسن خادم عرب باغی اضافه کرد: امکان افزایش ظرفیت تولید برق در این نیروگاه بر اساس نیاز برق سایت های صنعتی ارس، فراهم می شود.
مدیر عامل شرکت مپنا در حاشیه امضاء قرارداد گفت: ارزش این کار این است که علاوه بر بخش دولتی که پنج هزار مگاوات نیروگاه در دست احداث داریم، برای بخش خصوصی هم این کلاس از توربین را احداث می کنیم.
عباس علی آبادی اظهار امیدواری کرد با توجه به اینکه این فناوری ساخت داخل خواهد شد، این اقدام سطح توانایی فنی و تکنولوژیکی کشور را ارتقا دهد.
وی توربین های مورد استفاده در این نیروگاه را در سایز 300 مگاوات ذکر کرد.
وی با تاکید بر اینکه هیچ گونه انتقال فناوری در این توربین ها وجود ندارد و گروه مپنا صاحب فناوری است، افزود: این توربین تحت لیسانس زیمنس و با فناوری مپنا تولید می شود.
بر اساس این گزارش، این قرارداد توسط عباس علی آبادی مدیر عامل گروه صنعتی مپنا و محسن رحمانی مدیر عامل گروه بین المللی مانی آسیا به امضا رسید.
منطقه آزاد ارس در شمال غرب ایران و در همسایگی با کشورهای آذربایجان و ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان واقع است.
ارس با 51 هزار هکتار وسعت بعنوان صنعتی ترین منطقه آزاد ایران مطرح بوده و در چهار محدوده منفصل جلفا (مرز ایران و نخجوان) با 20 هزار و 500 هکتار، نوردوز (مرز ایران و ارمنستان) با 411 هکتار، محدوده خداآفرین با پنج هزار و 700 هکتار و محدوده قلی بگلو (مرز ایران و آذربایجان) با 25 هزار هکتار مجری سیاست ها و ماموریت های اقتصادی تعریف شده است.

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
امتیاز به خبر :