اجرای پروژه هوشمندسازی کنتورهای آب مشترکان منطقه ویژه اقتصادی بندر امام(ره)

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: پروژه هوشمندسازی کنتورهای آب مشترکان منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با هدف تحقق اصلاح الگوی مصرف به سرانجام رسیده و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش فرینا، آیت آله رضازاده افزود: کمیته اصلاح الگوی مصرف این اداره کل ضمن تصویب بکارگیری شیوه های مناسب برای کاهش مصرف انرژی در این مجتمع بزرگ بندری، بهره گیری از فن آوری های نوین روز را در دستور کار واحد های مرتبط قرار داد.

رضازاده گفت: با بهره گیری از روش هوشمندسازی کنتورهای آب، ضمن حذف خطاها و دشواری های ناشی از قرائت چشمی کنتورها، مدیریت و پایش آنلاین شبکه ی توزیع آب و مشترکین را تسهیل می کند.

وی با تأکید بر لزوم افزایش دقت اندازه گیری و طول عمر مفید تجهیزات، کاهش نشت و هدر رفت آب در شبکه توزیع را از اهم مزایای بهره گیری از روش های هوشمند برای تحقق اصلاح الگوی مصرف برشمرد که با تلاش کارشناسان اداره برق و تأسیسات این اداره کل به ثمر رسیده است.

معاون مهندسی و عمران همچنین تشخیص نشت آب بعد از کنتور، ترکیدگی لوله، پمپ های بدون مخزن، دستکاری کنتور، جهت جریان، قطعی برق و سایز انشعاب را از جمله امکانات این کنتور هوشمند برشمرده و خاطر نشان ساخت: این سامانه با برخورداری از ویژگی عدم تأثیر پذیری محیطی و درجه محافظت محیطیIP68، به منظور پایش مستمر شبکه توزیع آب هر 20 ثانیه اطلاعات را از کنتور ارسال می کند.

گفتنی است؛ این اداره کل با تشکیل کمیته اصلاح الگوی مصرف و اتخاذ اقداماتی از جمله هوشمند سازی کنتورهای برق در مراحل قبلی، تاکنون گام های مؤثری در اصلاح الگوی مصرف و جلوگیری از اتلاف انرژی برداشته است.


امتیاز به خبر :