اخذ ویزا برای گردشگران خارجی توسط دفاتر خدمات مسافرتی جزایر قشم، هرمز و هنگام

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از فراهم شدن شرایط اقدام برای اخذ ویزای گردشگران خارجی به صورت مستقیم توسط دفاتر خدمات مسافرتی جزایر قشم، هرمز و هنگام خبر داد.

به گزارش فرینا، سید محمدامین جعفری حسینی اعلام کرد: امکان اخذ ویزا توسط دفاتر مسافرتی در جزایر یاد شده براساس طی کردن راه های قانونی و هماهنگی این اداره کل با سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشورمان، وزارت امور خارجه  و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور محقق شد.
او با اشاره به موضوع رفع مشکل عدم صدور کد ویزا برای دفاتر خدمات مسافرتی فعال در جزایر قشم، هرمز و هنگام افزود: با تعاملی که از سوی نهادهای ملی انجام شد، از این پس دفاتر خدمات مسافرتی فعال در حوزه های تحت نظارت منطقه آزاد قشم پس از معرفی به سازمان میراث فرهنگی و اخذ کد ویزا می توانند بدون واسطه اقدام به ثبت و درخواست روادید برای گردشگران و مسافران خارجی نمایند.
به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، مسافران و گردشگران خارجی می توانند با ویزایی دریافتی از دفاتر مسافرتی جزایر قشم، هنگام و هرمز برای مدت تعیین شده به هر کدام از شهرها و مناطق سرزمین اصلی نیز سفر کنند.
جعفری حسینی با تقدیر از تلاش و پیگیری های مدیر گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور و تاکید بر پیشگام بودن منطقه آزاد قشم در زمینه اقدام صدور ویزا برای مسافران و گردشگران خارجی، بیان داشت: امکان تسری این موضوع از قشم به سایر مناطق آزاد کشور نتیجه همراهی و استمرار در پیگیری مطالبات برحق مناطق آزاد در تامین مزایای حوزه گردشگری می باشد.
شهرستان قشم در جنوب ایران متشکل از چهار جزیره قشم، هنگام، هرمز و لارک با جمعیتی حدود 140 هزار نفر است که با داشتن ظرفیت های فراوان حوزه گردشگری همه ساله چند میلیون مسافر و گردشگر از نقاط مختلف ایران و شماری از کشورهای خارجی به این منطقه زیبا سفر می کنند.

امتیاز به خبر :