نخستین نمایشگاه بین المللی شیلات دی ماه در قشم برگزار می شود

مدیر کشاورزی و شیلات سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری نخستین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان و صنایع وابسته IFEX2017 QESHM از تاریخ 6 تا 8 دی ماه امسال در جزیره قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، حامد عبداللهی با تاکید بر اینکه این نمایشگاه براساس تفاهم نامه بین سازمان منطقه آزاد قشم و سازمان شیلات ایران در قشم برگزار می شود، از فراهم کردن بستر مناسب همکاری فعالان شیلاتی و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی به عنوان بخشی از اهداف این نمایشگاه نام برد.
او افزود: عرضه توانمندی های جزیره قشم و کشور در زمینه های مختلف شیلات، ماهیگیری و صنایع وابسته و همچنین ایجاد فضای رقابتی و عرضه مستقیم محصولات تولیدی در حوزه شیلات به همراه ارائه آخرین دستاوردها و فناوری های روز شیلات از دیگر اهداف این نمایشگاه سه روزه می باشد.
به گفته مدیر کشاورزی و شیلات سازمان منطقه آزاد قشم، این نمایشگاه با توجه به ظرفیت بالای شیلاتی جزیره در حقیقت گامی برای معرفی قشم به عنوان جزیره شیلاتی کشور است و طبخ غذاهای دریایی و ماهیگیری توسط صیادان منطقه آزاد قشم هم از برنامه های جانبی این نمایشگاه خواهد بود.
عبدالهی با اعلام اینکه بعضی از شرکت های شیلاتی فعال در جزیره قشم به طور مشترک با سرمایه گذاران خارجی در این منطقه فعالیت می کنند، یادآور شد: به جز نمایندگان کشورهایی که هم اکنون در قشم فعالیت می کنند، قرار است فعالان شیلاتی کشورهای مطرح این صنعت هم در نمایشگاه قشم حضور داشته باشند.
بنا به این گزارش، جزیره قشم براساس قانون ششم توسعه نقش پررنگی در تولید ماهی در قفس کشور دارد به طوری که از مجموع 200 هزار تُن سهم پیش بینی شده در این قانون، منطقه آزاد قشم با 84 هزار تُن بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.
به طور حتم فعالیت گسترده سرمایه گذاران بومی جزیره قشم در پرورش، تولید و تکثیر میگو هم نقش مهمی در انتخاب این منطقه برای برگزاری این نمایشگاه بین المللی، دارد.
جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت در جنوب ایران واقع شده است.

امتیاز به خبر :