فرودگاه ماکو و افزایش مسیرهای پروازی

مدیر فرودگاه منطقه آزاد ماکو با اشاره به فعالیت پنج پرواز هفتگی در این فرودگاه از برنامه‎ریزی برای افزایش مسیرهای پروازی فرودگاه ماکو به مقصد مشهد و کیش در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از تین‌ نیوز، علیرضا جمشیدی با اشاره به فعالیت های عملیاتی فرودگاه منطقه آزاد ماکو توضیح داد: 13 و 14 بهمن ماه 94 اولین پروازهای آزمایشی فرودگاه ماکو آغاز شد ولی پروازهای فرودگاه به صورت رسمی از 17 اردیبهشت با سه پرواز هفتگی تهران- ماکو- تهران شروع شد. از ابتدای مرداد ماه به علت استقبال بیش از حد مردم و حسب تقاضایی دریافتی شاهد فعالیت پنج پرواز هفتگی در این فرودگاه با آمار مسافر بالای 90 درصد توسط شرکت هواپیمایی سپهران(با هواپیمای 737) هستیم و با برنامه‎ریزی انجام شده به زودی شاهد افزایش مسیرهای پروازی به مقاصد مشهد، کیش و غیره خواهیم بود.
مدیر فرودگاه منطقه آزاد ماکو در معرفی مهمترین فعالیت‎های عمرانی اجام شده در فرودگاه به اجرای کامل باند اصلی به طول 3150 متر اشاره کرد و گفت: از مهمترین اقدامات عمرانی انجام شده می‎توان به ساخت تاکسیوی25 در180متر، اپرون 135 در150 متر، برج مراقبت به ارتفاع 32 متر، ترمینال موقت به مساحت 800 متر، ترمینال اصلی به مساحت 8000 متر مربع و ساختمان تکنیکال بلاک 2000 متر مربعی اشاره کرد. همچنین ساختمان‎های ایمنی و آتشنشانی، هواشناسی، سپاه حفااظت هواپیمایی، پلیس، تاسیسات مکانیکی و کانال زیرزمینی آدم‎رو مخصوص تاسیسات زیربنایی و پارکینگ با ظرفیت 400 خودرو احداث شده ‎است.
جمشیدی افزود: اخیرا تجهیزات موردنیاز فروداه ماکو از جمله دستگاه کمک ناوبری، دستگاه‎های فرستنده و گیرنده، سوئیچینگ و رکوردر شش دستگاه XRAY ، هفت دستگاه gateray و بیسیم‎های موردنیاز، تجهیزات کامل هواشناسی، دو خودروی آتشنشانی و یک دستگاه واحد سوخت‎رسان به هواپیما خریداری نصب شده است.

برچسب ها : منطقه آزاد ماکو
امتیاز به خبر :