پروژه گردشگری حلال شهریور سال آینده در قشم به بهره برداری می رسد

قائم مقام موسسه گردشگری حلال با علایق ویژه در حوزه جهان اسلام، از برنامه ریزی برای بهره برداری گردشگری حلال در جزیره هنگام قشم در شهریور ماه سال 97 خبر داد.

به گزارش فرینا، کاظم قربانی در حاشیه همایش معرفی قشم به عنوان اولین مرکز گردشگری حلال کشور، گفت: با ایجاد زیرساخت های مورد نیاز گردشگری حلال توسط بخش خصوصی و موسسه گردشگری حلال کشور در جزیره هنگام از توابع شهرستان قشم، امیدواریم نظر رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم برای بهره برداری از این صنعت مهم، شهریور ماه سال آینده محقق شود.
او با تعریف ساده ای از گردشگری حلال گفت: گردشگری حلال به گردشگری گفته می شود که مطابق با شرع مقدس اسلام باشد و طی چند سال گذشته بسیاری از کشورهای غیر مسلمان هم به ویژه به استفاده از بِرند حلال در محصولات غذایی روی آورده اند.
به گفته قائم مقام موسسه گردشگری حلال با علایق ویژه در حوزه جهان اسلام، با پیاده سازی استانداردهای گردشگری حلال در قشم، بسیاری از ایرانیان و مردم کشورهای اسلامی و غیر اسلامی جهان برای استفاده از این ظرفیت ها به جزیره قشم سفر خواهند کرد.
او با اعلام اینکه در برخی از کشورها مانند انگلستان در هنگام پذیرش بیمار از وی در مورد جنسیت پزشک یا پرستار مربوطه ،سئوال می شود، گفت: این اقدام بخش مهمی از گردشگری حلال در حوزه سلامت و درمان محسوب می شود که در یک کشور غیر اسلامی به آن توجه شده است.
قربانی در زمینه گردشگری حوزه ورزشی حلال با توجه به پتانسیل دریا در منطقه آزاد قشم، گفت: در این زمینه باید کاری کنیم که با رعایت کامل موازین شرعی، همه اقشار مختلف مردم اعم از زن و مرد بتوانند در مسابقات مختلف ورزشی به ویژه  از ورزش های دریایی به راحتی استفاده کنند.
وی در بخش دیگری از مباحث حوزه گردشگری حلال اظهار کرد: قشم علاوه بر دارا بودن پتانسیل های بالفعل و بالقوه در حوزه گردشگری، به دلیل وجود آزمایشگاه کنترل غذا و دارو از موقعیت تخصصی این حوزه نیز برخوردار است.
قائم مقام موسسه گردشگری حلال با علایق ویژه در حوزه جهان اسلام، ادامه داد: با تجمیع این دو مقوله مهم معتقدیم قشم با داشتن ظرفیت های بسیار مهم، شایستگی انتخاب اولین مرکز گردشگری کشور را دارد.
او به عنوان مدیرکل اداره غذا، دارو و استاندارد منطقه آزاد قشم معتقد است، اگر بحث تخصصی مربوط به گردشگری حلال را در اختیار نداشته باشیم نمی توانیم در این صنعت مهم به توفیق مورد نیاز برسیم.
قربانی با اشاره به پیام آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی که در این همایش قرائت شد، گفت: گردشگری حلال دارای 20 استاندارد مهم است که رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همه این موارد را به سازمان گردشگری حلال کشور ابلاغ کردند.
وی تاکید کرد: گواهینامه فعالیت در 20 حوزه مرتبط با گردشگری حلال از این پس از طریق اداره کل موسسه گردشگری کشور مستقر در منطقه آزاد قشم صادر می شود.

امتیاز به خبر :