اهتمام ویژه منطقه آزاد اروند در بحث زیرساختهای مرز شلمچه

استاندار خوزستان گفت: اقدامات زیرساختی در مرز شلمچه با اهتمام ویژه منطقه آزاد اروند انجام شده است.

به گزارش فرینا، غلامرضا شریعتی در نشست ستاد اربعین حسینی که با حضور وزیر کشور ، فرمانداران آبادان و خرمشهر ، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند و دیگر مسئولان شهرستان و استان خوزستان در فرمانداری ویژه آبادان برگزار شد ، عنوان کرد :  با برنامه ریزی هایی که در ستاد اربعین کشور صورت گرفت  وظایفی به استان خوزستان برای مرزهای شلمچه و چذابه محول شدکه تمام تلاش ها برای انجام آن به نحو شایسته صورت گرفت.
وی افزود: اقداماتی که در حوزه زیر ساختی در پایانه مرزی شلمچه انجام شد با حمایت ، هماهنگی و اهتمام ویژه سازمان منطقه آزاد اروند و مسوولان استانی به صورت کامل انجام شد.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در مرز شلمچه ، اظهار داشت : چهارخطه کردن مسیر، جدا سازی  مسیر تجاری از مسافری ، گسترش پارکینگ ها ، بهبود شرایط  و جداسازی مسیر اتباع خارجه از اقدامات بسیار خوبی بود که با حمایت سازمان منطقه آزاد اروند و استانداری انجام شد.
شریعتی ادامه داد : در دوسال گذشته مسیر اتباع خارجه مناسب نبود و مسیر آنها از زوار ایرانی جدا بود که این موضوع باعث نگرانی های بسیار زیادی شده بود اما اکنون با همت همه دستگاه ها و در راس آنها منطقه آزاد اروند این مسیر یکی شد و اتباع خارجه از مسیر پایانه و گیت های خروج تردد می کنند که این نیز موجحی رضایتمندی زائرین اتباع غیر ایرانی شده است.
وی گفت : قرارگاه اربعین حسینی درمرز شلمچه کاملا هماهنگ ، منظم و منسجم با محوریت فرمانداری خرمشهر در این همایش بزرگ به خوبی انجام وظیفه کرده است.
وی با اشاره به افتتاح قرارگاه رسانه ایی در دو مرز شلمچه و چذابه ، اظهار داشت : خوشبختانه با افتتاح این قرارگاه خدمات شایسته و ارزنده ایی در انعکاس اخبار به سراسر دنیا صورت گرفته است.
وی تصریح کرد : در بحث امنیت دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی بسیار هماهنگ عمل کردند که این نیز موجب شد تا در دو مرز مشکل خاصی را در بحث امنیت زوار اربعین حسینی نداشته باشیم.
استاندار خوزستان با اشاره رفع سریع مشکلات در مرزهای شلمچه و چذابه ، عنوان کرد : هماهنگی دستگاه ها در دو مرز شلمچه و چذابه به نحوی بود که بعضا اگر مشکلاتی نیز وجود داشت سریعا نسبت به رفع آ نها اقدام شده است.
وی نشانه رضایتمندی زائرین اربعین حسینی را اقدامات انجام شده در مرز شلمچه دانست و افزود : امسال همه دستگاه ها با دقت ، اهتمام ویژه و با همراهی و پشتیبانی منطقه آزاد اروند در تلاش بودند تا به زوار اربعین حسینی خدمات ویژه ایی را ارائه دهند و امور را به نحو مطلوبی مدیریت کنند تا رضایتمندی زائران در مرزها از سطح خوبی برخوردار شود.
وی ادامه داد : در استان خوزستان دو پایانه مرزی برای تردد زائران اربعین حسینی وجود دارد  که این موضوع هم حُسن محسوب میشود و هم بعضا مشکلاتی را  به دنبال دارد. حُسن از این بابت که جمعیتی که قصد تردد دارد سرشکن میشود و به یک پایانه فشار مضاعفی وارد نمی شود اما مشکل این وضعیت از این لحاظ است که باید در دو منطقه زیرساخت ها افزایش پیدا کنند.
شریعتی با بیان اینکه در پایانه مرزی چذابه از لحاظ زیرساخت ها مشکلات جدی تری وجود داشته است ، گفت :  در دو سال گذشته در این مرز حتی یک هکتار هم پارکینگ وجود نداشت اما سال گذشته با تلاش های صورت گرفته 25 هکتار در چذابه پارکینگ ایجاد شد که امسال نیز این رقم را به 65 هکتار رساندیم .
وی افزود : خوشبختانه در پایانه مرزی شلمچه 90 هکتار پارکینگ برای اسکان اتوبوس تدارک دیده شده است و همچنین درمسیر منتهی به  مرز شلمچه برای پارکینگ خودرویی 120 هکتار در نظر گرفته شد و این نیز موجبات رضایتمندی زوار را در بر داشته است.
استاندار خوزستان  از اجرای طرح جامع در چذابه خبرداد و گفت : در حوزه زیرساخت ها اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته که بخشی از آن به نتیجه رسید و بخش باقیمانده آن تا دو ماه آینده تکمیل خواهد شد.
همچنین آیت الله حسن زاده امام جمعه موقت اهواز، در این نشست عنوان کرد :  می بایست برای اربعین سال آینده از اکنون اقدامات لازم را انجام دهیم و برای لغو روادید با طرف عراقی به توافق برسیم.
وی افزود : چنانچه صدور روادید از جانب کشور عراق لغو شد سال آینده با جمعیت دو برابری امسال موجه خواهیبم شد.
وی با اشاره به پرداخت عوارض خروج از کشور زائران اربعین حسینی ، اظهار داشت : باید برای دریافت عوارض اقدامتی جدی انجام شود و تصمیم گیری کنیم که آیا  زائران اربعین عوارض پرداخت کنند یا خیر.

آیت الله حسن زاده با بیان اینکه اربعین نباید دولتی شود ، گفت : هرسال  در مسیر مرزهای شلمچه و چذابه شاهد مواکب دولتی هستیم و نباید دستگاه های دولتی در این حماسه برای تبلیغات خود حضور داشته باشند زیرا این یک حرکت مردمی است و می بایست مردمی اداره شود.
وی از کمبود اعتبارات استانی برای مسئله اربعین خبرداد و تصریح کرد :اعتبارات استانی در بحث اربعین کافی نیست و باید به این اعتبارات افزوده شود.
امام جمعه موقت اهواز ، با بیان اینکه باید اعتبارات ملی برای حماسه اربعین حسینی در نظر گرفته شود ، گفت : اولویتها در استان خوزستان بسیار زیاد است و ما نمی توانیم از اعتبارات مردمی برای اربعین هزینه کنیم که می بایست برای این مسئله اعتباراتن ملی در نظر گرفته شود

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
امتیاز به خبر :