چابهار؛ مرکز گردشگری سواحل مکران

هوای بهاری در پاییز و زمستان و 220 جاذبه طبیعی و تاریخی، شهرستان چابهار را به مرکز گردشگری برای هموطنان و گردشگران داخلی و خارجی تبدیل کرده و در واقع این بندر اقیانوسی ایران اسلامی به عنوان بهشت گردشگری منطقه بلوچستان و سواحل مَکُّران شناخته می شود.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، چابهار به دلیل همجواری با آب های اقیانوس هند آب و هوای مطلوب دارد و در این بندر از سواحل و چشم ‌اندازهای زیبا، آثار تاریخی و فرهنگی، بازارهای سنتی و مدرن و ده ها جاذبه دیگر بهره مند است و مقصدی شایسته و مناسب برای گردشگران بحساب می آید.
چابهار بهشت گمشده ای در ایران است که زیبایی های طبیعی وتاریخی آن کمتر بین ایرانیان شناخته شده و نیازمند حرکتی شایسته و هماهنگ از سوی رسانه ها، مسئولان و عامه مردم است.
زیبایی های سواحل چابهار سبب شده تا این منطقه جزو بی نظیرترین مناطق گردشگری در ایران و جهان محسوب شود.
معاون استاندار سیستان وبلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار اظهار داشت: چابهار علاوه بر موقعیت مناسب تجاری، اقتصادی، ترانزیتی و کشاورزی ظرفیت های بی نظیری در زمینه گردشگری دارد.
ایوب درویشی افزود: ایجاد زیرساخت ها برای رفاه حال گردشگران در زمینه اقامت، پذیرایی و تفریح از ضرورت هاست و آیا نباید یک خانواده گردشگر جایی برای شنا و تفریحات دریایی داشته باشد.
وی بیان کرد: پیگیری های لازم در زمینه ایجاد امکانات با بخش خصوصی و دولت در حال انجام است تا بتوانیم بخشی از مشکلات رفاهی گردشگران را مرتفع کنیم.
وی احداث بیمارستان فوق تخصصی را زمینه ساز جذب توریست درمانی از کشورهای همجوار عنوان کرد و افزود: راه اندازی خط مسافری دریایی چابهار ـ گوادر و کراچی می تواند راه مناسب و بی خطر زائران پاکستانی را به شهرهای مذهبی ایران و عراق هموار کند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چابهار نیز گفت: چابهار به‌ عنوان یکی از مقصدهای اصلی گردشگری در ایران است که پتانسیل بالایی در زمینه گردشگری دارد.
عبدالحمید بلوچ زاده افزود: جذب سرمایه گذار در پروژه های گردشگری و زیرساختی از اهداف اصلی این اداره است و افراد بومی در اولویت واگذاری طرح های گردشگری چابهار هستند.
وی ادامه داد: اسکله ها و بنادر صیادی وگردشگری، سواحل شنی ماسه ای و صخره ای، کوههای مریخی کهیر، کلانی و آرین، آثار تاریخی روستای تیس و باغات کشاورزی باهوکلات و عورکی، بازار سنتی بَلُّوکان(مادربزرگان)، مراکز خرید منطقه آزاد چابهار ، دریا بزرگ از جمله مناطق تفریحی و گردشگری است.
وی بیان کرد: گردشگران داخلی وخارجی می توانند علاوه بر بازدید از 220 اثر تاریخی و طبیعی با خریداری انواع سوزن دوزی، صنایع دست ساز ساخته شده از صدف و داز(نخل وحشی)، سکه دوزی و سوزن دوزی کار زنان و مردان هنرمند بلوچ را به عنوان سوغات تهیه و خریداری کنند و به عنوان سفیران معرف خوبی برای منطقه بکر باشند.

امتیاز به خبر :