مدیرکل جدید بندر خرمشهر معرفی شد

مدیرکل جدید بندر و دریانوردی خرمشهر عصر امروز با برگزاری مراسمی، معارفه شد.

به گزارش فرینا به نقل از مهر، با برگزاری مراسمی در آمفی تئاتر اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر و با حضور حجی محمدعلی حسن زاده محمدی عضو هیئت عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی و برخی مسئولان شهری از زحمات عادل دریس مدیر کل سابق اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر و مدیر کل جدید بنادر و دریانوردی خوزستان تقدیر و محمد محسنی قلعه قاضی به عنوان مدیر کل جدید این اداره معارفه شد.
محمد محسنی قلعه قاضی دارای مدرک کارشناسی حقوق قضایی، کارشناسی ارشد حقوق سیاسی علوم سیاسی و دانشجوی مقطع دکتری در رشته کسب و کار حرفه ای است که مسئولیت هایی همچون مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر استان هرمزگان از سال های ۹۳ تا ۹۶ و تصدی مسئولیت های در فرمانداری بندر عباس و عضویت در کارگروه ها و کمیته های اقتصادی را در کارنامه کاری خود دارد.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر پیشین اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر در این آئین، ثبت اداره بندر خرمشهر در چارت مدیریت برنامه ریزی را عاملی آغازین در موفقیت های فعلی بندر خرمشهر دانست و بر نقش موثر مجموعه اجرایی در اداره بندر خرمشهر و  سازمان بنادر در کسب شاخص های توسعه این بندر تاکید کرد.
عادل دریس از شناور سازی ۱۸۲ مغروقه در اروند رود به عنوان مهمترین اقدامات انجام شده برای رونق بندر خرمشهر یاد کرد و از ادامه فعالیت ها در این زمینه خبر داد و افزود: به جز ۱۸ مغروقه در سمت عراق، سایر مغروقه ها در آبراهه اروند تعیین تکلیف شده اند.
وی به ادامه رایزنی ها برای لایروبی اروند رود نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر به جز جلساتی که با هماهنگی کشور عراق برگزار می شود هر ماه حداقل یک جلسه در خصوص راه اندازی دفتر همکاری های مشترک ایران و عراق(CBC) نیز برگزار می شود.
مدیرکل جدید بنادر استان خوزستان ادامه داد: در ماه گذشته نیز نامه ای از سوی وزارت خارجه در خصوص لایروبی اروند نوشته شد که توسط وزیر امور خارجه منعکس شد.
دریس ابراز امیدواری کرد با پیگیری های بیشتر بتوان تا پایان امسال لایروبی اروند رود را به سرانجام رساند.
مدیر کل جدید اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر نیز در این مراسم با تاکید بر جایگاه ویژه بندر خرمشهر بیان کرد: تمام تلاش ها در راستای احقاق حق مردم خواهد بود و این باور وجود دارد که در روزهای آینده رونق واقعی بندر خرمشهر بازگردانده خواهد شد.
محمد محسنی قلعه قاضی، برنامه ریزی، علم و دانش، دلسوزی و نیروهای جوان را عاملی در ایجاد اشتیاق در مردم خرمشهر برای رونق کسب و کار بندری دانست و افزود: با پیگیری کارگروهی مستند قرار دادن برنامه های بالادستی و طرح توسعه مورد تائید مقام معظم رهبری در ۹ محور ابلاغی از سوی معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کار در اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر دنبال خواهد شد.
مدیر کل جدید اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران رونق شهر، تعریف حوزه های جدید به خصوص در زمینه دانش پایه و توسعه دریا محور، ایجاد بنگاه های دریا محور و بهره گیری از ظرفیت های منطقه همچون ظرفیت منطقه آزاد بودن خرمشهر را برنامه مدیریتی خود اعلام کرد.
وی افزود: با اقدام در این محور ها می توان، توان اداره کل بندر خرمشهر را به کار برد تا شاهد توسعه گردشگری، اقتصادی و تجارت آبی و دریایی بود.

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
امتیاز به خبر :