تاکید بر آماده سازی کامل زیرساخت های شهرک صنعتی خدآفرین

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در بازدید از محدوده سوم ارس در خداآفرین، بر لزوم آماده سازی کامل زیرساخت های شهرک صنعتی ارس تاکید کرد.

به گزارش فرینا، محسن خادم عرب باغی در حاشیه بازدید از خداآفرین گفت: طرح های شهرک صنعتی خداآفرین باید اولویت بندی شده و با توجه به نیاز محدوده اقدام شود.
وی افزود: حضور سرمایه گذار در محدوده خداآفرین بخصوص در شهرک صنعتی این مرکز نیازمند آماده سازی زیر ساخت های اولیه می باشد که بیشتر این زیر ساخت ها تامین شده است.
قائم مقام مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس در مرکز خداآفرین نیز در نشست بررسی مشکلات و روند اجرایی پروژه ها در خداآفرین گفت: شهرک صنعتی محدوده خداآفرین طی سال های اخیر رشد قابل توجهی داشته است.
محمد رضا نیافر اظهار داشت: مرکز خداآفرین تمام توان خود را در زمینه جذب سرمایه گذار و تمکیل پروژه های زیر ساختی این واحد بکار می گیرد.
وی افزود: ارتقاء ظرفیت مجتمع تفریحی و اقامتی خداآفرین برای افزایش جذب گردشگر یکی از نیازهای این منطقه است و برنامه ریزی های لازم برای تحقق این امر انجام خواهد شد.
معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد ارس نیز در این نشست پتانسیل های گردشگری خداآفرین را مورد تاکید قرار داد.
اسدالله علیزاده وجود ظرفیت های گردشگری در محدوده خداآفرین را مزیتی برای رونق صنعت گردشگری در این محدوده عنوان کرد و افزود: جنگل های ارسبارا ن یکی از پتانسیل های این مرکز برای افزایش جذب گردشگر و رونق اقتصاد در این محدوده است.
منطقه آزاد ارس در شمال غرب ایران و در همسایگی با کشورهای آذربایجان و ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان واقع است.
این منطقه با 51 هزار هکتار وسعت بعنوان صنعتی ترین منطقه آزاد ایران مطرح بوده و در چهار محدوده منفصل جلفا (مرز ایران و نخجوان) با 20 هزار و 500 هکتار، نوردوز (مرز ایران و ارمنستان) با 411 هکتار، محدوده خداآفرین با پنج هزار و 700 هکتار و محدوده قلی بگلو (مرز ایران و آذربایجان) با 25 هزار هکتار مجری سیاست ها و ماموریت های اقتصادی تعریف شده است.

امتیاز به خبر :