معرفی فرصت های سرمایه گذاری قشم به نمایندگان 6 شرکت معتبر ژاپنی



فرصت های سرمایه گذاری در منطقه آزاد قشم با تاکید بر معافیت 20 ساله مالیاتی در نشست هم اندیشی مسئولان سازمان منطقه آزاد با نمایندگان 6 شرکت معتبر کشور ژاپن معرفی شد.

به گزارش فرینا، سعید بنی عامریان به عنوان مدیرپروژه جایکا (آژانس همکاری های بین المللی ژاپن) در این سازمان، از قشم به عنوان سرزمین فرصت های طلایی برای سرمایه گذاری نام برد.
وی، فعالیت جایکا در قشم را فرصت مهمی برای توسعه سرمایه گذاری فعالان اقتصادی ژاپن در این جزیره دانست و افزود: بواسطه فعالیت جایکا در قشم ارتباطات بسیار خوبی با بخش های صنعتی کشور ژاپن ایجاد شده و نشست هایی که طی سال گذشته و امسال با فعالان صنعتی این کشور در ژاپن و قشم  فراهم شده نوید از آینده درخشان حضور سرمایه گذاران ژاپنی در طرح های اقتصادی این منطقه دارد.
به گفته معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم، مردم ایران از جمله فعالان اقتصادی این جزیره همچون صنعتگران فعال در حوزه کشتی سازی قشم بواسطه استفاده از تجهیزات موتوری ژاپن، خاطره خوبی از همکاری با شرکت های این کشور دارند.
بنی عامریان اظهارامیدواری کرد با آشنایی بیشتر سرمایه گذاران کشور ژاپن از فرصت های طلایی قشم در بخش های مختلف گردشگری و صنعتی، نمادی از موفقیت و همدلی بین دولت های ایران و ژاپن و سازمان منطقه آزاد قشم به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران با فعالان اقتصادی این کشور در جزیره قشم ایجاد شود.
او همچنین گفت: اطمینان دارم با برنامه هایی که جایکا در جزیره قشم دنبال می کند، عرصه تولید و فعالیت های صنعتی در قشم با کمک ژاپنی ها توسعه خواهد یافت.

* مشترکات فرهنگی ایران و ژاپن مزیتی برای همکاری های دو جانبه
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم هم در این نشست، گفت: مشترکات فرهنگی ایران و ژاپن از مزیت های مهم در راستای بسط و توسعه همکاری های دو کشور در بخش های مختلف سرمایه گذاری است.
رسول اکبری افزود: فرهنگ و تمدن قدیمی در شهرهای باستانی ایران و ژاپن از جمله در شیراز و کرمانشاه و توکیو ژاپن و همچنین ظرفیت های مهم گردشگری قشم اقتضا می کند فعالیت های فرهنگی در بخش توریزم بین دو کشور توسعه پیدا کند.
به گفته او، ژاپنی ها با داشتن فرهنگ محبت آمیز و داشتن فناوری های برتر دنیا، جایگاهی ویژه نزد مردم ایران دارند و سرزمین قشم با ظرفیت های فراوان خدادادی نیز نعمتی برای سرمایه گذاران کشور ژاپن محسوب می شود.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به قرار گرفتن این جزیره در دل آب های خلیج فارس و دسترسی آسان از این منطقه به آب های بین المللی، بیان داشت: ایجاد یک شهر بازی بزرگ همانند آنچه در توکیو وجود دارد، نقش موثری در جذب گردشگران خارجی و 80 میلیون جمعیت ایران در این جزیره خواهد داشت.
وی گفت: ژاپنی ها براساس موقعیت ارزشمند گردشگری قشم می توانند با ساخت چند هتل پُرستاره در این منطقه، از امتیاز سرمایه گذاری در بخش صنعت گردشگری قشم بهره مند شوند.

* قشم فرصتی برای ورزش های هیجانی  
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم هم در این نشست، از این جزیره به عنوان منطقه ای منحصر به فرد برای توسعه ورزش های هیجانی در دریا و هوا نام برد.
سید محمد امین جعفری حسینی افزود: قشم از شرایط ویژه برای ورزش های هیجانی در دریا و آسمان برخوردار است و این جزیره تنها نقطه ای از جهان است که فرصت برگزاری آموزش و تفریحات ورزش های هوایی در طول 9 ماه از سال را دارد.
او گفت: با سرمایه گذاری در حوزه ورزش های ساحلی شامل فوتبال، والیبال، هندبال و همچنین ورزش های هیجانی بر روی آب و زیر دریا و همچنین آسمان آبی جزیره، می توان جمعیت زیادی از علاقمندان ورزش های هیجانی از نقاط مختلف ایران و جهان را به این جزیره فراخواند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم همچنین برگزاری مسابقات مختلف آسیایی و نیاز حضور تیم های این قاره برای رویارویی با تیم های حوزه خلیج فارس را هم فرصتی مهم برای تیم های آسیای شرقی برای اردو زدن در قشم و رویارویی با تیم های غرب آسیا برشمرد.


* صادرات امسال قشم به بیش از 75 میلیون دلار می رسد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم هم در این نشست اعلام کرد: با توجه به  فعالیت شرکت های تولیدی در این منطقه، پیش بینی می شود ارزش محصولات صادراتی امسال قشم به بیش از 75 میلیون دلار برسد.
جهانگیر مجیدی از جزیره قشم به خاطر داشتن دریا، نفت، گاز، شیلات، صنایع مختلف و پتانسیل های گردشگری به عنوان منطقه ای ثروتمند در جنوب کشور و در کنار آبهای نیلگون خلیج فارس نام برد.
وی با اشاره به اینکه سرمایه گذرای در قشم با 20 سال معافیت مالیاتی همراه است، گفت: امسال با افزایش 20 درصدی در بخش محصولات صادراتی، حجم صادرات این منطقه به بیش از 75 میلیون دلار خواهد رسید.
مجیدی با اعلام اینکه مردم قشم سابقه چند صد ساله در صنعت شناورسازی دارند، افزود: ارتقای صنعت شناورسازی در این جزیره با هدف ساخت شناورهای مدرن در بخش های مختلف مسافری، باری، پشتیبانی، آمبولانس و ... از سیاست های اداره کل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم است که در بخش مسافری این صنعت با ساخت شناورهای 158 نفره به نتیاج مهمی رسیده ایم.
او ادامه داد: 200 هکتار زمین به شهرک صنعتی دریایی قشم اختصاص داده شده و شرکت های ژاپنی به صورت واحد و یا گروهی می توانند بخشی از فعالیت های این شهرک مهم دریایی را به عهده بگیرند.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: شرایط جغرافیایی و ظرفیت های موجود در قشم به همراه قوانین و مقررات سازمان منطقه آزاد باعث شده بخشی از سرمایه گذاران ایرانی فعال در کشورهای حاشیه خلیج فارس و همچنین شرکت های خارجی با ورود به این منطقه در بخش های مختلف سرمایه گذاری کنند.
وی، از حضور سرمایه گذاران فرانسوی، آلمانی، ایتالیائی، کره ای، ژاپنی، هلندی، چینی و چند کشور دیگر در زمینه های مختلف تولید از جمله پرورش ماهی، تولید انرژی خورشیدی، تولید روغن موتور و ... به عنوان تحولی در حوزه سرمایه گذرای این جزیره نام برد.
مجیدی گفت: شرکت های ژاپنی می توانند با فعال سازی کارخانه تولید قطعات خودرویی در قشم، محصولات تولیدی خود را از این جزیره به کشورهای آسیای غربی، حاشیه خلیج فارس و کشورهای CIS صادر کنند.
 
* تسهیلات منطقه آزاد قشم برای فعالیت سرمایه گذاران خارجی

مدیر جذب سرمایه و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم هم در این نشست با برشمردن راه های ثبت شرکت برای فعالان اقتصادی کشورهای خارجی در این جزیره، گفت: قوانین و مقررات سازمان منطقه آزاد قشم تسهیلات ویژه ای برای سرمایه گذاران خارجی ایجاد کرده است.
هادی نعیمیان از 20 سال معافیت مالیاتی، ارائه پاسپورت در فرودگاه قشم و در آینده نزدیک در بندر بهمن، واگذاری زمین اجاره ای طولانی مدت، مجوز به کارگیری نیروهای متخصص خارجی، شرایط سفر خارجیان از قشم به سرزمین اصلی و تسریع در آماده سازی مجوزها را بخشی از سیاست های تسهیلی برای فعالان اقتصادی کشورهای خارجی نام برد.
او از مشارکت 100 درصدی خارجیان در طرح های اقتصادی به عنوان یکی دیگر از تسهیلات دیده شده برای سرمایه گذاران خارجی در قشم یاد کرد و گفت: ژاپنی ها می توانند در حوزه کشاورزی و آبزی پروری قشم که امکانات مناسبی برای این دو حوزه پیش بینی شده سرمایه گذاری کنند.
نعیمیان با اشاره به ظرفیت های فراوان نفت و گاز در قشم، همچنین شرکت های ژاپنی را برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف این صنایع دعوت کرد.

بنا به این گزارش، شرکت های ژاپنی حاضر در این نشست از جمله Jtb  ، Norihiro Tokui ،  Nozomi Nishimura ،Kurita  و میتسویی ایران و یابان که در حوزه های مختلف صنعتی فعالیت دارند نیز با تاکید بر اهمیت سرمایه گذاری در ایران به ویژه در منطقه آزاد قشم به دلیل ظرفیت های فراوانی که در بخش های مختلف صنعتی دارد، سئوالاتی را در زمینه قوانین و مقررات حاکم بر سرمایه گذاری در این منطقه مطرح کردند که نمایندگان سازمان منطقه آزاد قشم به تفصیل به آنها پاسخ دادند.

امتیاز به خبر :