مناطق آزاد عرصه جوشان خلاقیت های «الهام بخش» و «بهنگام»

معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: مناطق آزاد باید عرصه جوشان خلاقیت هایی باشند که برای سرزمین اصلی هم «الهام بخش» باشند و هم «بهنگام».

به گزارش فرینا، سعید پورعلی در گردهمایی معاونین و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور در تهران و در محل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: برای کمک به عمیق تر شدن شعار «گفتمان تغییر» نیاز است به این عبارات: «تغییر»، «تحول» و «گفتمان» بهتر و عمیق تر نگاه کنیم.
او ادامه داد: «گفتمان» یک نظام معنایی است و تغییر گفتمان «اقتصاد محور» به «گفتمان جامعه محور» بسیار ارزشمند است.
پورعلی با اشاره به اینکه مباحث «رشد» در کشور بایگانی شده و ادبیات «توسعه» قالب شده است گفت: هم افق تر کردن ساختارها و تشکیلات سازمان های مناطق آزاد با محتوای سند راهبردی فرهنگی، اجتماعی و گردشگری ضروری است.
او گفت: سند راهبردی فرهنگی مناطق آزاد را در نشست های رسانه ای، جوامع مدنی و نشست های سیاست گذاری به بحث و تبادل نظر بگذاریم و «اجتماعی شدن» آن را مبنا قرار دهیم.
معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش هم چنین عدم نگاه تحول گرایانه را یکی از چالش های امروز مناطق آزاد کشور دانست.
او ادامه داد: شورای مشورتی متشکل از اصناف در منطقه آزاد کیش تشکیل شده است. حق تشکل داشتن همه فعالان اقتصادی را به رسمیت می شناسیم و به آن باور داریم.
پور علی تاکید کرد: رویکردهای خلاقانه، توجه به فناوری های پیشرفته و شرکت های دانش بنیان در دستور کار مدیریت جدید سازمان منطقه آزاد کیش قرار دارد.
چهاردهمین گردهمایی معاونین، مدیران و دبیران شورای راهبردی فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی روزهای 23 و 24 آبان ماه در تهران با شعار «از تغییر گفتمان تا گفتمان تحول» برگزار شد.

امتیاز به خبر :