استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه سلامت در مناطق آزاد

دبیر شورای راهبردی سلامت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: در حوزه سلامت از ظرفیت های بخش خصوصی در مناطق آزاد استفاده کردیم.

به گزارش فرینا، دکتر محمد فلاح در گردهمایی معاونین و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور در تهران و در محل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: تفاهم نامه ای که با سازمان غذا و دارو ی وزارت بهداشت در آذر ماه سال 94 امضا شد شیوه نامه اجرایی این تفاهم نامه به سازمان های مناطق آزاد ابلاغ شد.
او ادامه داد: به دنبال دریافت تفویض اختیار از سازمان غذا و دارو برای منطقه آزاد اروند هستیم.
فلاح افزود: منطقه آزاد اروند دارای یکی از بزرگترین و مجهزترین آزمایشگاه غذا و دارو در کشور است که به زودی به بهره برداری خواهد رسید.
او با اشاره به اینکه در سال 96 حدود 60 میلیارد تومان در حوزه سلامت و درمان مناطق آزاد هزینه شده است ادامه داد: در مدت 4 سال؛ 30 درصد افزایش تخت بیمارستانی، تجهیز 70 درصدی بیمارستان ها و کلینیک های بهداشتی و خانه های بهداشت در مناطق آزاد انجام شده است.
فلاح اظهار داشت: رویکرد ما در مناطق آزاد ارتقاء شاخص های مرتبط با حوزه سلامت و تهیه تدوین اطلاعاتی و نقشه راه و تعامل و تقویت سطح همکاری با سازمان های مرتبط است.
او گفت: طبقه بندی ظرفیت های بالقوه موجود و ارزیابی میزان ارتقاء شاخص های مرتبط با حوزه سلامت در هر منطقه، تقویت سطح همکاری، مشارکت و تعامل با شبکه های ستادی مرتبط درون منطقه ای، استانی و کشوری به منظور همگرایی و هم پوشانی برنامه های شوراهای راهبردی و کاربردی، توافق با ارگان ها و سازمان های ستادی در راستای پیاده سازی ماده 27 قانون مناطق آزاد، مشارکت همه جانبه در برنامه های بهداشتی مورد نیاز و بسترسازی هدفمند در راستای افزایش سهم بخش خصوصی در اقتصاد سلامت محور در مناطق آزاد از دیگر محورها و رویکردهای حوزه سلامت، بهداشت و درمان در مناطق آزاد است.
چهاردهمین گردهمایی معاونین، مدیران و دبیران شورای راهبردی فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی روزهای 23 و 24 آبان ماه در تهران با شعار «از تغییر گفتمان تا گفتمان تحول» برگزار شد.

برچسب ها : مناطق آزاد
امتیاز به خبر :