افزایش 6 درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به رشد ۵۰ درصدی حمل و نقل کانتینری در بندر بوشهر، گفت: تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور شش درصد افزایش یافت.

به گزارش فرینا؛ محمد راستاد در حاشیه بازدید از بندر بوشهر با تقدیر از استاندار بوشهر برای توجه به توسعه زیرساخت‌های بندری و حمل و نقل دریایی، افزود: امیدواریم با تلاش استاندار بوشهر و تیم مدیریتی استان شاهد توسعه زیرساخت‌های بندری و بهبود حمل و نقل دریایی در استان باشیم.
راستاد گفت: خوشبختانه روند توسعه بندر بوشهر با سرعت مناسبی طی می‌شود و بر اساس برنامه زمان‌بندی از پیش تعیین شده شاهد پیشرفت ۸۲ درصدی اجرای پروژه ترمینال بندری بوشهر در جزیره نگین هستیم و حدالکثر تا سه ماه آینده شاهد تکمیل و بهره‌برداری از آن خواهیم بود.
وی افزود: همزمان برای بهبود وضعیت دسترسی دریایی بندر بوشهر دو برنامه لایروبی را در پیش داریم که در حال انجام مقدمات پروژه و انتخاب پیمانکار هستیم؛ این پروژه‌ها شامل لایروبی پای اسکله و یکی هم لایروبی مسیر دسترسی به اسکله بندر بوشهر است که باعث رونق بندر بوشهر می‌شود.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در سایر بنادر استان بوشهر نیز برنامه‌هایی را در دستور کار داریم که در بنادر دیلم، گناوه و دیر لایروبی در حال انجام است و در بندر محمد عامری هم در شرف آغاز است و پروژه‌های دیگری که می‌توان به رونق تجاری استان کمک کند.
راستاد افزود: در زمینه صادرات و وادرات کالا نیز برنامه‌های خوبی در دست داریم و امیدواریم بتوانیم بیشتر از گذشته فرصت‌های جدید را برای فعالیت‌های بندری و حوزه حمل و نقل و تجارت دریایی ایجاد کنیم و بتوانیم زمینه توسعه تجارت و حمل و نقل دریایی با کشور قطر را نیز فراهم کنیم.
وی گفت: بوشهر یکی از بنادری است که در بندر به خاطر محدودیت پس کرانه فرصتی برای جذب سرمایه‌گذاری نداشته است ولی مهمترین فرصت برای بندر بوشهر جزیره نگین است که به عنوان پس کرانه بندر بوشهر انتخاب شده و تلاش داریم تا حداکثر استفاده را از این جزیره داشته باشیم.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: فرآیند بسیار خوبی برای توسعه بندر بوشهر در حال طی شدن است و چارچوب بسیار خوبی برای توسعه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پس کرانه‌های بندر بوشهر وجود دارد.
راستاد گفت: تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور شش درصد رشد داشته است و در بندر شهید رجایی در زمینه حمل و نقل کانتینری شاهد رشد ۳۰ درصدی و در بندر بوشهر در زمینه حمل و نقل کانتینری شاهد رشد ۵۰ درصدی هستیم که بیشترین میانگین رشد را داشته است.

امتیاز به خبر :