امکان مالکیت خارجی شرکت‌های ثبت شده در منطقه آزاد چابهار

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: امکان صد در صد مالکیت خارجی شرکت های ثبت شده در منطقه آزاد از مزایای سرمایه‌گذاری در تنها بندر اقیانوسی ایران است.

به گزارش فرینا، عبدالرحیم کردی افزود: با هدف تسهیل و حذف بروکراسی اداری ثبت هرگونه شرکت برای سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی، تجاری و گردشگری در 2 روز کاری در منطقه آزاد چابهار انجام می شود.

گردی گفت: صنعت یکی دیگر از نقش‌های اقتصادی چابهاراست که یک سری صنایع سنگین مثل پروژه‌های فولاد مکران و پتروشیمی در حال احداث و نصب تجهیزات هستند.

وی افزود: سازمان منطقه آزاد چابهار در وسعت 14 هزار هکتار و 9 پیکره تجاری، صنعتی، گردشگری، روستای تیس و غیره نقش مهمی در ایجاد اشتغال و توسعه منطقه دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: همچنین امکان ثبت و راه‌اندازی انواع بانک و بیمه داخلی و خارجی و نمایندگی، امکان استفاده از نیروی کار خارجی تا سقف 10 درصد، معافیت 20 ساله بر درآمد و دارایی‌ها و سود حاصله، امکان تبدیل ارزهای مختلف بدون محدویت، واردات ماشین‌آلات و مواد اولیه مورد نیاز صنایع بدون عوارض گمرکی، امکان صادرات محصولات مختلف بدون تشریفات دست و پاگیر و همچنین امکان 100 درصد مالکیت خارجی شرکت ثبت شده در منطقه آزاد از دیگر مزایای سرمایه‌گذاری در تنها بندر اقیانوسی ایران است.

کردی با بیان اینکه تاکنون بیش از 3 هزار شرکت سرمایه‌گذاری ایرانی و خارجی در منطقه آزاد چابهار به ثبت رسیده است، افزود: تجار افغانستانی با ثبت بیش از 160 شرکت سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد رکورد‌دار شرکت‌های ثبت شده خارجی هستند و این درحالی است که همچنان زمینه حضور تاجران و فعالان اقتصادی افغانستان برای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد چابهار فراهم است و هیچ مانعی برای تحویل زمین، ثبت شرکت و آغاز فعالیت وجود ندارد.

وی گفت: سرمایه‌گذاران داخلی هیچ محدودیتی در میزان مشارکت با سرمایه‌گذاران خارجی برای ثبت و راه‌اندازی شرکت در منطقه آزاد ندارند و امکان داشتن صد در صد سهام شرکت‌های ثبت شده خود در منطقه آزاد چابهار را دارند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: عدم نیاز به روادید و سهولت در صدور مجوز ورود و اقامت سرمایه‌گذاران خارجی، آزادی انتقال ارز به خارج از کشور بدون هیچ محدودیت، آزادی کامل ورود و خروج اصل سرمایه و سود حاصل از فعالیت‌های اقتصادی و حمایت و ضمانت سرمایه‌های خارجی از دیگر مزایای منطقه آزاد چابهار برای تسهیل در سرمایه‌گذاری است.


امتیاز به خبر :