اخبار اقتصادی | سیزدهمین مجمع جهانی اقتصاد اسلامی با حضور ایران در مالزی گشایش یافت

  • سه شنبه 30 آبان 1396 - 13:12
  • 0 دیدگاه
سیزدهمین مجمع جهانی اقتصاد اسلامی (WIFE) با حضور محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در شهر کوچینگ ایالت ساراواک مالزی آغاز به کار کرد.

پایگاه خبری مناطق آزاد (فرینا) | اخبار اقتصادی | موسی هیتام رئیس برگزاری این مجمع اقتصادی امروز سه شنبه با ارائه سخنانی ضمن خوشامد گویی و استقبال از بیش از دو هزار و 500 هیات شرکت کننده در این مراسم به تشریح اهداف این نشست پرداخت.
در این مجمع چگونگی آمادگی، پذیرش و انجام کسب و کار بر اساس شرایط ایجاد شده در فضای پویای جدید مورد بحث و گفت وگو قرار می گیرد.
ریاست این مجمع بر عهده 'موسی هتام' از مالزی است و شعار امسال سیزدهمین نشست اقتصادی جهان اسلام 'تغییر تحول آفرین: تاثیرات و چالش ها' می تواند انعکاس دهنده تحولاتی که جهان در نتیجه فناوری ها و ایده های تحول آفرین تجربه کرده است، باشد.
'موسی هیتام' در سخنانی بیان کرد که در پنج سال گذشته در این مجمع اقتصادی بیش از 13 میلیارد دلار توافق و یا قرارداد تجاری امضاء شده است.
در ادامه مراسم افتتاحیه رسمی این مجمع اقتصادی بر اساس برنامه اعلام شده قرار است 'نجیب تون رزاق' نخست وزیر مالزی به ارائه سخنرانی بپردازد.
در ادامه برنامه های روز نخست این گردهمایی سه روزه، امروز بعدازظهر 'محمد جواد آذری جوهری' وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در پانل 'چشم انداز اقتصاد جهانی' به ارائه سخنرانی می پردازد.
چند تن از مدیران عالی رتبه بانکی به ریاست وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در سیزدهمین مجمع جهانی اقتصاد اسلامی شرکت کرده اند.
'الکساندر بوهمر' رئیس سازمان توسعه و همکاری اقتصادی در بخش جنوب شرق آسیا از فرانسه، 'ارنستو پرنیا' وزیر برنامه ریزی اجتماعی اقتصادی فیلیپین، 'مصطفی محمد' وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی و 'عبدالواحد عمر' رئیس گروه مدیریت مالی 'پرمودالان' از مالزی سایر سخنرانان این بخش هستند.
در این نشست که از امروز تا 23 نوامبر (30 آبان تا دوم آذرماه) ادامه دارد ، وزیران، متخصصان، سرمایه گذاران، تجار و برخی مقامات ارشد کشورهای مختلف از جمله سنگاپور، اندونزی، هند، هنگ کنگ، آمریکا، فرانسه، سوئد، نیوزیلند، بنگلادش و فیلیپین حضور دارند.

برچسب ها : اخبار اقتصادی
امتیاز به خبر :