اختصاص یک درصد از درآمدهای جاری منطقه آزاد اروند به نهادهای حمایتی

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: سازمان منطقه آزاد اروند سالانه یک درصد از درآمدهای جاری را به نهادهای حمایتی نظیر کمیته امداد و بهزیستی اختصاص می دهد.

به گزارش فرینا، سید مرتضی نعمت زاده در نشست با مدیران کل بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خوزستان و مدیران سازمان های بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرهای آبادان و خرمشهر که در این سازمان برگزار شد ، اظهار کرد : این جلسه به منظور پیگیری بازگشت 1 درصد از درآمدهای این سازمان به نهاد های حمایتی است  که طبق قانون به خزانه دولت واریز شده ، برگزار شده است.
وی افزود : اختصاص این 1 درصد از درآمدهای سازمان به اقشار محروم جامعه بسیار با اهمیت است و می بایست تلاش کنیم هرچه سریعتر این اعتبار به کمیته امداد و بهزیستی شهرهای آبادان و خرمشهر واریز شود .
نعمت زاده گفت : سال گذشته این اعتبار برای مسئله مسکن افراد تحت پوشش این دو نهاد حمایتی اختصاص داده شد و امسال نیز مقرر شده است تا این اعتبار صرف مسئله اشتغال افراد تحت پوشش شود.
وی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون بخشی ازاین اعتبار به حساب کمیته امداد از طریق خزانه دولت واریز شده است ، افزود : در حال پیگیری هستیم تا بقیه این اعتبار نیز هرچه سریعتر به حساب بهزیستی واریز شود.
معاون فرهنگی ، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به اجرای پروژه سامانه تابش خورشیدی ، عنوان کرد : در حاشیه این جلسه بحث استفاده از سامانه خورشیدی تولید انرژی بعنوان اشتغال زائی خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی برای توانمند سازی آن ها مطرح شد که این خانوادها بتوانند با دست یابی به در آمدهای اقتصادی خودکفا شوند.
وی سامانه تابش خورشیدی را پروژه اشتغال زائی و درآمد زائی خانوادهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی شهرهای آبادان و خرمشهر دانست و بیان کرد : در همین راستا سازمان منطقه آزاد اروند مسئولیت فنی و اجرایی این طرح را دنبال می کند و این دو نهاد حمایتی وظیفه فراهم سازی امکانات تسهیلاتی را بر عهده دارند.
نعمت زاده ، هدف اصلی سازمان منطقه آزاد اروند برای اجرای این پروژه را توانمند سازی افراد بی بضاعت منطقه خواند و اظهار کرد : مهمترین بخش این پروژه ها بازار آن است و چنانچه این بازار تضمین شده نباشد انجام آن ریسک دارد.
وی افزود : امروزه برای اجرای هر پروژه اقتصادی ابتدا بازار آنرا بررسی کرده و سپس پروژه را آغاز می کنند.
وی ادامه داد : سازمان منطقه آزاد اروند این  پروژه ها را در منطقه بصورت پایلوت انجام می دهد.
معاون فرهنگی ، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند ، گفت : فرصت های بسیار خوبی در منطقه وجود دارد که همه دستگاه ها باید برای انجام و اجرای این فرصت ها کمک کنند.
وی از وجود محصولات صنایع دستی در این منطقه خبر داد و افزود : در آبادان و خرمشهر محصولات صنایع دستی بسیار خوبی وجود دارد اما متاسفانه این محصولات در منطقه بازار مناسبی  ندارد.
معاون فرهنگی ، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، ادامه داد : باید برای ارائه و فروش محصولات صنایع دستی ، بازار آن را نیز در خارج از این منطقه پیدا کنیم.
گفتنی است ، در این نشست معاون مدیر کل و قائم مقام مدیرکل بهزیستی استان خوزستان از اهتمام ویژه سازمان منطقه آزاد اروند نسبت به مددجویان این نهاد حمایتی ، رفع محرومیت زدائی و ایجاد اشتغال برای افراد تحت پوشش این نهاد تشکر و قدردانی کردند.

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
امتیاز به خبر :