ظرفیت های گردشگری منطقه آزاد انزلی را به مردم معرفی کنید

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: شرکت کنندگان در رالی گردشگری بانوان ایران؛ سفیران معرفی جاذبه ها وظرفیت های گردشگری منطقه آزاد انزلی و استان گیلان هستند.

به گزارش فرینا، رضا مسرور در مراسم تجلیل از بانوان شرکت کننده سومین تور رالی گردشگری بانوان ایران که با حضور سفیر اندونزی در ایران، مسئولان ورزشی منطقه ای و استانی، معاونین و مدیران استان و شرکت کنندگان این رالی در مرکز همایش های منطقه آزاد انزلی برگزار شد با اشاره به ینکه توجه به زیرساخت های گردشگری به ویژه گردشگری دریایی از سوی این سازمان مهم ترین برنامه برای ایجاد درآمد ارزی است گفت: سازمان منطقه آزاد انزلی برای رسیدن به این هدف اقدامات متنوعی را در دستور کار قرار داده که مهمترین آن ایجاد زیرساخت ها و امکانات لازم برای رونق گردشگری دریایی در دریای خزر می باشد که این مهم مغفول باقی مانده بود.
او بر ضرورت ایجاد مراکز گردشگری و تفریحی برای بانوان در کشور با رعایت موازین لازم تاکید کرد و گفت: زیرساخت های مختلفی در حوزه گردشگری در سال های اخیر در  این منطقه از جمله مرکز تفریحات دریایی منطقه که به عنوان یک طرح الگوئی در شمال کشور در دو  قسمت آقایان و بانوان با استاندارهای لازم در منطقه احداث شده است.
مسرور با ابراز امیدواری نسبت به تردد کشتی های توریستی  و تفریحی در دریای خزر در سال آینده با راه اندازی اسکله مارینا منطقه آزاد انزلی که بهار امسال با حضور رییس جمهور کار احداث آن آغاز شد؛ گفت: ان شاءالله سال آینده نخستین کشتی تفریحی جهت تردد میان بنادر کشورهای این دریا به آب انداخته می شود و در عین حال با راه اندازی مسیر ریلی قزوین ـ رشت ـ انزلی و اتصال آن به مجتمع بندری کاسپین و بندر انزلی امکان حضور گردشگران تمامی نقاط کشور از طریق ریل  به این منطقه و اسکله مارینا فراهم می شود.
او با اشاره به پروژه های زیرساختی که از سوی بخش خصوصی داخلی و خارجی در این منطقه در حال احداث است گفت: بزرگترین پروژه آکواریوم و باغ خزندگان کشور از سوی سرمایه گذار خارجی در ماه های آینده به اتمام رسیده و چندین زیرساخت گردشگری با استاندارد و امکانات مناسب افتتاح می شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی ابراز امیدواری کرد که شرکت کنندگان در تور رالی بانوان در زمان حضور در منطقه و استان با ظرفیت های این منطقه و استان گردشگری گیلان آشنا شده و سفرای معرفی این توانمندی ها در سطح کشور باشند.
رقیه حاتمی پور فرشی مدیرعامل هلدینگ گردشگری فلامینگو به عنوان مجری این برنامه مشارکتی با قدردانی از رضا مسرور در حمایت از برگزاری این تور رالی گفت: تور رالی های دیگری با حضور بانوان کشورهای منطقه با  برگزار خواهد شد.
وی میزبانی مناسب منطقه آزاد انزلی و حضور سخنرانی و حضور معصومه ابتکار در مراسم افتتاحیه این رالی و همراهی سفیر اندونزی در ایران را از نقاط قوت و ارزشمند این برنامه دانست و ابراز امیدواری کرد که شرکت کنندگان با معرفی جاذبه های بی نظیر گیلان و منطقه آزاد انزلی در حوزه زیر ساخت های منطقه و گویش ها، پوشش ها ،آیین های محلی و تسهیلات و امکانات گردشگری سفیر خوبی برای منطقه باشند.
گفتنی است سومین تور رالی بانوان ایران با همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی به مدت سه روز از اول لغایت سوم آذر ماه در مسیر تهران، کرج، قزوین، رودبار، رشت، فومن، سه راهی پونل، رضوانشهر، بندر انزلی و منطقه آزاد انزلی برگزار می شود که از نکات جالب این تور رالی حضور همسر سفیر مالزی در این برنامه گردشگری ورزشی است.
گفتنی است این تور گردشگری  با حضور افزون بر 30 شرکت کننده در مسیر تهران تا منطقه آزاد انزلی برگزار شد که در نهایت معصومه دولت آبادی با نقشه خوانی همسر خود رضا طالبی با کمترین امتیاز منفی و بیشترین امتیاز مثبت به مقام نخست دست یافت، حُسنی خوش خو و سمیه امامی به صورت مشترک دوم شدند که در این مسیر به ترتیب آمنه سالگی و حسن امام کار نقشه خوانی را بر عهده داشتند و در نهایت مژگان دوزنده با نقشه خوانی مجید اکبری رتبه سوم را از آن خود کردند.

برچسب ها : منطقه آزاد انزلی
امتیاز به خبر :