رنگ های جدید به کمک صنایع دستی قشم می آیند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری دوره های آموزش رنگ شناسی در روستاهای این جزیره با هدف کمک به ارتقای صنایع دستی و جذب بیشتر مشتری خبر داد.

به گزارش فرینا، سید محمد امین جعفری حسینی با اعلام اینکه بانوان هنرمند جزیره قشم در تولید محصولاتی همچون عروسک، کیف، گلیم، لباس و ... تنها از چند رنگ محدود به جا مانده از دوره های گذشته استقاده می کردند، افزود: دوره های رنگ شناسی عامل مهمی برای چینش بهترین رنگ ها برای تولید صنایع دستی در این جزیره است.
او گفت: شناخت رنگ های مورد توجه مخاطبان داخلی و خارجی نقش مهمی در تولید محصولات صنایع دستی و بازاریابی آن خواهد داشت.
به گفته جعفری حسینی، نخستین دوره مبانی رنگ شناسی توسط فاطمه خانگاه با حضور بانوان هنرمند صنایع دستی از روستاهای گورزين، نقاشه، زينبی، كووه ای، بُركه خلف، شيب دراز، ديرستان، هفت رنگو و طولا در روستای نقاشه برگزار شد.
وی ادامه داد: بانوان هنرجو در این دوره آموزشی با استفاده از مواد اوليه همچون رنگ گواش، قلم مو، كاغذ، مداد و پاك كن، با رنگ های اصلی و فرعی و ترکیب بندی و تُنالیته رنگ ها اشنا می شوند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: این دوره 20 ساعته و در پنج جلسه ادامه خواهد داشت و با پایان یافتن آن دوره های بازاریابی، فروش، بسته بندی و مخاطب شناسی هم برای فعالان صنایع دستی در جزیره قشم برگزار خواهد شد.
او، گفت: با پایان یافتن دوره های آموزشی یاد شده که به افزایش میزان تولید و فروش محصولات صنایع دستی منجر خواهد شد، تحول مهمی در حوزه اقتصاد فعالان صنایع دستی جزیره قشم ایجاد می شود.
بنا به این گزارش، هم اینک 12 تعاونی با جمعیتی افزون بر 450 نفر با حمایت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در تولید صنایع دستی همچون گلابتون دوزی، حصیر بافی، برقه دوزی، شک و زری بافی، کار با صدف، عروسک سازی، خوس دوزی، گلیم بافی و ... در روستاهای جزیره قشم در جنوب ایران مشغول به کار هستند.

امتیاز به خبر :