افزایش 67 درصدی درآمد عمومی گمرک امیرآباد

مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیر آباد گفت: طی هشت ماهه نخست امسال، 304 هزار و 330 تن صادرات کالا به ارزش 15 میلیون و 542 هزار دلار از گمرک امیرآباد صادر شده است.

به گزارش فرینا، امیر جمشیدی افزود: صادرات انجام شده طی مدت مذکور از گمرک امیرآباد به مقصد کشورهای آذربایجان، روسیه، ترکمنستان، قزاقستان و افغانستان صورت گرفته است.همچنین این میزان صادرات انجام شده از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از نظر وزن 36 درصد و از نظر ارزش 47 درصد کاهش داشته است.
جمشیدی گفت: کالاهایی نظیر سیمان، کلینگر، گچ سفید، سنگ آهن و مصنوعات فولادی مهمترین اقلامی محسوب می شوند که ازسوی گمرک امیرآباد صادر شده اند.
وی افزود: طی هشت ماهه نخست امسال، یک میلیون و 448 هزارتن انواع کالا از طریق گمرک امیرآباد به کشور وارد شده است.
مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیر آباد گفت: واردات کالاها به ایران از طریق گمرک امیرآباد در مدت مذکور به ارزش 409 میلیون و 638 هزار دلار بوده است. این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 73 درصد و از نظر ارزش 42 درصد افزایش داشته است .
جمشیدی ادامه داد: عمده ترین کالاهای وارده از سوی گمرک امیرآباد از ابتدای سال تا کنون شامل غلات به ویژه گندم خوراکی و جو، آهن آلات و ماشین آلات و قطعات صنعتی بوده است.
وی گفت: کالاهای مذکور به طورعمده ازکشورهای روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، ترکیه و چین وارد کشور شده اند.
مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیر آباد در ادامه به ترانزیت انجام شده در گمرک امیرآباد طی هشت ماهه نخست امسال اشاره کرد و افزود: طی هشت ماهه اول نخست سال جاری، 61 هزار و 936 تن کالا به ارزش 34 میلیون و 25 هزار دلار از سوی گمرک امیرآباد ترانزیت شده است
جمشیدی گفت: این میزان ترانزیت خارجی انجام شده، 35 درصد از نظر وزن و 55 درصد از نظر ارزشی نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است. کالاهایی همچون بنزین و آهن آلات از جمله مهمترین محمولات ترانزیتی محسوب می شوند که ازسوی این گمرک ترانزیت شده اند.
وی افزود: همچنین در این مدت از طریق گمرک امیرآباد 65 هزار و 310 تن کالا به ارزش 13 میلیون و 231 هزار دلار ترانزیت داخلی انجام شده است.
مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با بیان اینکه درآمدهای وصولی گمرک امیرآباد در هشت ماهه اول سال به 745 میلیارد ریال رسیده است گفت: این میزان در مقایسه با درآمد 447 میلیارد ریالی در مدت مشابه سال قبل از آن 67 درصد افزایش داشته است.

 

امتیاز به خبر :