استقرار 261 شرکت دانش‌بنیان و فناور در مناطق آزاد کشور

مدیر انتقال فناوری های پیشرفته دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از استقرار 261 واحد فناور و شرکت‌ دانش‌بنیان در مناطق آزاد کشور خبر داد.

به گزارش فرینا، محمد خضرایی منش در مراسم امضای تفاهم‌نامه میان صندوق نوآوری و شکوفایی و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور، یکی از اهداف مناطق آزاد را ایجاد مراکز انتقال فناوری در این مناطق دانست و گفت: بر این اساس تا سال 94، 100 واحد فناور در مناطق علم و فناوری ایجاد شد.

خضرایی منش افزود: بر اساس برنامه‌ها مقرر شد تا تعداد واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان در مناطق آزاد افزایش یابند که بر این اساس تا پایان سال 95 تعداد 200 واحد فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان در مناطق آزاد ایجاد شد.

وی گفت: بر اساس ابلاغیه صادر شده مقرر شد تا 20 درصد به شرکت‌های فناور در مناطق آزاد اضافه شود.

مدیر انتقال فناوری های پیشرفته دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه بر این اساس باید تعداد واحدهای فناور در مناطق آزاد به 240 واحد می‌رسید، افزود: با حمایت صورت گرفته در حال حاضر 261 واحد فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان در مناطق ازاد مستقر شده‌اند.

خضرایی منش گفت: بر اساس تفاهم‌نامه امضاء شده میان دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و صندوق نوآوری و شکوفایی، صندوق‌های خطرپذیر برای حمایت از تولیدات فناورانه در مناطق آزاد ایجاد می‌شود.


امتیاز به خبر :