افزایش ظرفیت های منطقه آزاد چابهار با استفاده از بندر چابهار

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی معتقد است: منطقه آزاد چابهار توانسته است ظرفیت های مناسبی را در کشور بوجود بیاورد و توسعه بندر چابهار می تواند ظرفیت اقتصادی منطقه آزاد چابهار را افزایش دهد.

به گزارش فرینا، مرتضی بانک (جمعه شب) در برنامه اقیانوس از شبکه 3 سیما که به طور زنده از منطقه آزاد چابهار پخش شد گفت: چابهار یکی از نقاط برجسته کشور در وحدت و انسجام ملی است و این وحدت یکی از نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی است.  
او ادامه داد: توجه به نقاط پیرامونی و توسعه آنها از جمله وظایف مناطق آزاد است و قرار گیری آنها در نواحی مرزی و همجوار با همسایگان موجب حفظ امنیت بیشتر برای کشور شده است.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ادامه داد: در برخی از مناطق کشور همچون چابهار؛ کمبود امکانات این مناطق را به نقاط خالی از سکنه تبدیل می کرد که وجود منطقه آزاد در این نقطه و استفاده از مزیت های پیرامونی مانع از آن شد در کنار حفظ قومیت ها و احترام به وحدت شیعه و سنی بسیار تاثیرگذار بوده است.
او افزود: مناطق آزاد کشور به خوبی از مزیت های همسایگی با کشورهای همجوار خود واقفند و برای توسعه مناسبات و روابط با آنها برنامه ها و اهداف مشخص و از پیش تعیین شده ای را اجرا می کنند.
او درباره پروژه های صنعتی در منطقه آزاد چابهار هم گفت: چابهار نقطه بسیار ویژه ی اتصال کریدور جنوب ـ شمال و شرق ـ غرب است و اجرای پروژه های سرمایه گذاری شده همچون پتروشیمی، فولاد و نیز فعالیت های صنعتی علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار؛ ظرفیت های بازرگانی، صنعتی، اقتصادی و سرمایه گذاری چابهار را روز به روز افزایش می دهد.
مرتضی بانک به منظور بازدید از منطقه آزاد چابهار و حضور در مراسم افتتاحیه فاز اول توسعه بندر چابهار به این منطقه سفر کرده است.

امتیاز به خبر :