راه اندازي سامانه جامع دريايي در بندر كيش

مدیر اداره بنادر و دریانوردی كيش از راه اندازي سامانه جامع دريايي در تنها بندر چندمنظوره این جزیره مرجانی و صدور الکترونیکی مجوز خروج کشتی ها طی یک ماه اخیر خبر داد.

به گزارش فرینا، احمد شهرياري ضمن اعلام این خبر افزود: با هماهنگي و همكاري واحد امور دريايي و فاواي اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از هفته سوم آبان ماه تاکنون، با به کار گیری نسخه جدید سامانه جامع دریایی، نمايندگان كشتيراني هاي فعال در بندر كيش مي توانند اجازه حرکت کشتی های (PORT CLEARANCE) تحت نمايندگي خود را به صورت الكترونيكي و بدون نياز به حضور فیزیکی در اداره بندر دريافت كنند.

شهریاری گفت: در همین راستا و به منظور اجرای بهتر کنوانسیون تسهیل ترافیک دریایی، كارگاه آموزشي یکروزه ای با حضور نمايندگان كشتيراني ها برگزار شد که 28 نماينده شركتهاي فعال كشتيراني در بندر كيش آموزش های تئوري و عملي را در خصوص نحوه کار با سامانه جامع دریایی فراگرفتند.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی كيش گفت: با راه اندازي كامل سامانه جامع دريايي و در اختیار قرار دادن دسترسي هاي لازم به نمايندگان شركت هاي كشتيراني جهت درج اطلاعات و بارگذاري اسناد مورد نياز در اين سامانه باعث كاهش 70 درصدي رفت و آمد نمایندگان شرکت های کشتیرانی به ساختمان اداری بندر برای دریافت اجازه حرکت شناورها شده است.

 

برچسب ها : منطقه آزاد کیش
امتیاز به خبر :