الحاق بندر به منطقه آزاد چابهار در آینده نزدیک

مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: توافق اولیه با وزیر راه و شهرسازی برای الحاق بندر به محدوده منطقه آزاد چابهار انجام شده است و ان شاالله بزودی محقق خواهد شد.

به گزارش فرینا، مرتضی بانک روز شنبه در جمع فعالان اقتصادی و مدیران منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: پس از افتتاح فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار خبرهای خوش و جدیدی از توافق با وزارت راه در خصوص بندر و فرودگاه چابهار در پیش است.
وی بیان کرد: پروژه های زیرساختی نظیر راه، فرودگاه بین المللی، بندر و راه آهن در چابهار به عنوان یک اولویت برای تکمیل و بهره برداری مطرح هستند.
وی ادامه داد: هیچ ضابطه و مقررات سختی برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد نباید وجود داشته باشد تا بتوان سرمایه گذار داخلی و خارجی را جذب کرد.
وی معافیت های مالیاتی 20 ساله را یکی از بهترین فرصت ها برای سرمایه گذاری عنوان کرد و گفت: بزودی سیستم پنجره واحد گمرکی درمناطق آزاد استقرار پیدا می کند و قوانین گمرکات مناطق آزاد با گمرک جمهوری اسلامی ایران تلفیق می شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار نیز اظهار داشت: منطقه آزاد چابهار در زمینی به مساحت 14 هزار هکتار در طول 24 سال گذشته توانسته موفقیت های زیادی را در سرمایه گذاری داخلی و خارجی و اشتغالزایی افراد بومی بدست آورد.
عبدالرحیم کردی افزود: در سازمان منطقه آزاد چابهار از هرگونه سرمایه گذاری استقبال می کنیم و تمامی زمینه ها را برای فعالیت آماده می کنیم.

امتیاز به خبر :