توسعه صنعت پتروشیمی ایران با بهره گیری از دانش و فناوری های نوین جهانی

عضو هیات مدیره و مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: امروز، صنعت پتروشیمی ایران با بهره گیری از دانش و فناوری های نوین جهان و با تکیه بر کارشناسان خبره خود مسیر توسعه را با شتاب می پیماید.

به گزارش فرینا، علی محمد بساق زاده با اشاره به این که ساخت و تکمیل طرح های توسعه ای پتروشیمی با توجه به دارا بودن ارزش افزوده بالا می تواند به تحولی بزرگ در این صنعت منجر شود، افزود: سرمایه گذاری های جدید می تواند این صنعت را طی سال های آتی متحول کرده و منجر به افزایش ظرفیت تولید محصولات متنوع پتروشیمی شود.

بساق زاده با بیان این که امروز صنعت پتروشیمی ایران با بهره گیری از دانش و فناوری های نوین جهان و با تکیه بر کارشناسان خبره خود مسیر توسعه را با شتاب می پیماید، گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه، ایران به یک قدرت بزرگ پتروشیمی در سطح منطقه و جهان تبدیل خواهد شد.

وی با تأکید بر ارتقای هرچه بیشتر کیفیت فرآورده های تولیدی در مجتمع های پتروشیمی ایران برای حضور در بازارهای جهان افزود: مجتمع ها با تغییر معیارها و افزایش سطح کیفی تولیدات می توانند افزون بر تامین نیاز داخل در بسیاری از بازارهای جهانی نیز حضوری گسترده داشته باشند.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: توسعه صنعت پتروشیمی همگام با سرمایه گذاری های جدید می تواند با مشارکت بخش خصوصی و نظام بانکی کشور با شتاب بیشتری محقق شده و شرایط برای افزایش سطح کمی و کیفی محصولات تولیدی فراهم شود.

بساق زاده افزود: رقابت سالم و انتقال دانش فنی نیز می تواند میان مجتمع های پتروشیمی کشور همکاری شایسته ای را به همراه داشته و سطح فرهنگ تعالی را گسترش دهد.

وی با بیان این که تعامل میان بخش های بالادستی و میان دستی می تواند منجر به توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی شود، گفت: تامین به موقع خوراک مورد نیاز صنایع تکمیلی و سرمایه گذاری برای متنوع سازی محصولات تولید شده در این بخش می تواند زمینه را برای تکمیل زنجیره ارزش و افزایش کارایی بخش های فعال در صنایع تکمیلی فراهم کند.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: امروز مجتمع های پتروشیمی ایرانی با تولید انواع محصولات پلیمری و شیمیایی متنوع می توانند بسیاری از نیازهای داخل را تامین کنند و خوشبختانه با برنامه ریزی های انجام شده، در آینده نزدیک کالاهایی که از خارج کشور وارد می شوند، قابلیت تولید در داخل کشور را خواهند داشت.

 

امتیاز به خبر :