لزوم توجه به تعاملات بین‌المللی در گردشگری سلامت

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد‌کیش در آیین افتتاح نمایشگاه هرمز هلث بر توجه به تعاملات بین‌ المللی در حوزه گردشگری سلامت تاکید کرد.

به گزارش فرینا، چهارمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و توریسم درمانی هرمز هلث با حضور سعید پورعلی، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه‌ آزاد‌ کیش، دکتر رضانیا رییس مرکز توسعه سلامت جزیره، برگزار کنندگان نمایشگاه و مسئولان محلی در کیش گشایش یافت.
در حاشیه این رویداد، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد‌ کیش در گفت و گو با خبرنگاران از گردشگری‌ سلامت به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه گردشگری در جزیره‌ کیش نام برد و گفت: بحث گردشگری سلامت در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی‌ کیش با توجه به تجهیزات و نیروی انسانی متخصص به طور جدی پیگیری می‌شود. برای فراهم‌ سازی اکوسیستم مناسب نیز در این منطقه، مراکز اقامتی و هتل‌های بیمارستانی آماده می‌شود.
وی با بیان ‌اینکه یکی از نقاط عطف کشور، بحث نظام سلامت است اظهار داشت: ظرفیت‌های خوبی از جمله تخصص، دانش‌ روز، توان رقابت با سایر کشورها، مراکز دانشگاهی‌، نیروی متخصص و امکانات مناطق آزادی مانند کیش در کشور ما وجود دارد که زمینه‌های مناسبی برای تحقق گردشگری سلامت است.
پورعلی گفت: بازاریابی، اطلاع رسانی و‌ تبلیغات الزامات موفقیت گردشگری سلامت است. ما در حوزه‌های تجهیزات پزشکی، آموزش، نو سازی و هتلینگ بیمارستان‌ها و تنوع تخصص‌های درمانی از آمادگی خوبی برای ورود به عرصه گردشگری سلامت بهره‌مند هستیم.
وی ضمن اشاره به اینکه باید به تعاملات بین‌ المللی در گردشگری سلامت توجه شود، گفت: ما در منطقه خاورمیانه با شرایط خاص خودش هستیم؛ یکی از الزامات و نیازهای این منطقه، ارائه خدمات پزشکی با کیفیت است. اگر به این منطقه، مناطق آسیای میانه، قفقاز و شبه قاره هند را اضافه کنیم، ظرفیت‌های مضاعفی ایجاد می‌شود. همچنین از نظر قیمت و نرخ‌گذاری در حوزه خدمات‌ گردشگری سلامت، توانمندی رقابت با کشورهای فعال در گردشگری سلامت را داریم.
سرپرست معاونت فرهنگی‌ و‌ اجتماعی سازمان‌ منطقه‌ آزاد‌ کیش‌ در ادامه، وجود شرکت‌های دانش‌ بنیان، شهرک‌های دانشگاهی، ارائه خوب خدمات در حوزه هتلینگ، حمل‌ و‌ نقل، بازاریابی، پذیرش به موقع و مناسب، ارائه خدمات‌کیفی و نرخ‌های مناسب را بستر لازم برای جذب گردشگر‌ سلامت دانست.
وی در خصوص چهارمین نمایشگاه پزشکی هرمز هلث گفت: دانش و فناوری ایرانی یکی از ویژگی‌های مهم این نمایشگاه است. گروه‌های مهندسی پزشکی با استفاده از این فناورهای پیشرفته، ‌ساخت تجهیزات پزشکی را در کشور انجام می‌دهند و بیمارستان‌های ما می‌توانند با اتکا به ظرفیت‌های داخلی و نظام بهداشت و درمان، نیازهای خود را مرتفع سازند. ما باید با حمایت‌های مالی‌، متقاضی محصولات شرکت‌های دانش بنیان باشیم.
پورعلی حمایت سازمان‌های بهداشت و‌ درمان، تامین اجتماعی و نظام فن‌ آورانه حوزه پزشکی را از شرکت‌های تولید‌ کننده تجهیزات‌ پزشکی ضروری دانست و افزود: شرکت‌های تولید‌کننده تجهیزات پزشکی برای ادامه فعالیت خود نیازمند باز پرداخت نقدینگی از سوی بیمارستان‌های دولتی و خصوصی هستند تا گردش‌ مالی این شرکت‌ها مختل نشود؛ با این حمایت تجهیزات پزشکی نیز به سایر کشورها صادر می‌شود.
پورعلی حضور مدیران و مسئولان مراکز درمانی داخلی و بین المللی، دانشگاه‌های علوم پزشکی و دانشجویان و رسانه ها را در پر بار‌تر شدن ‌این نمایشگاه در دوره‌های آینده مهم خواند.
چهارمین نمایشگاه بین‌ المللی‌تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و توریسم درمانی با حضور 30 نماینده از شرکت های داخلی و خارجی در فضایی به وسعت 3800 متر مربع در مرکز نمایشگاه‌های بین المللی کیش برگزار شد.

امتیاز به خبر :