بهره‌برداری از باسکول‌های الکترونیکی 60 تن در بندر چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان از بهره‌برداری از باسکول‌های الکترونیکی ۶۰ تن در بندر چابهار خبر داد.

به گزارش فرینا، بهروز آقایی با اعلام این خبر گفت: باسکول‌های الکترونیکی 60 تن در بندر استراتژیک و راهبردی شهید بهشتی چابهار مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

آقایی افزود: از جمله مزایای این نوع باسکول‌ها دقت در وزن کردن محموله‌ها و قابلیت دمونتاژ و مونتاژ فوری آن است و بهره‌برداری از این باسکول‌های جدید موجب افزایش سرعت عملیات و جا به جایی بار در بندر چابهار می‌شود.

وی گفت: با توجه به اینکه سازه این نوع باسکول‌ها پیش ساخته است، بر خلاف باسکول‌های مکانیکی سابق در هنگام بارندگی‌های شدید نیز از مدار خارج نمی‌شود و دارای قابلیت عملیاتی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان افزود: باسکول‌های الکترونیکی جدید به صورت 2 تکه و با قابلیت توزین استاندارد 60 تن هستند که از توانایی توزین یک تکه نیز برخوردار بوده و همچنین قدرت مقاومت لودسل تا وزن 100 تن را دارا و مقاومت سازه بتنی آن 150 تن است.

آقایی گفت: خوشبختانه در پی افزایش ظرفیت بندر شهید بهشتی چابهار به 8.5 میلیون تن در سال، در حال تبدیل شدن به یک نقطه استراتژیک برای ترانزیت کالای کشورهای منطقه است و تجهیزات مدرن و به روزی در این بندر وجود دارد که قابلیت رقابتی آن را افزایش داده است.



 

امتیاز به خبر :