وحدت؛ سد محکم مقابله با فتنه دشمنان

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: نابودی گروهک تروریستی داعش حاصل همکاری و هماهنگی نیروهای مقاومت شیعه و سنی است.

به گزارش فرینا، حسین فروزان در مراسم هفته وحدت، با تأکید بر این‌که مطرح کردن بحث شیعه و سنی تفرقه دشمن بوده و سد محکم مقابله با فتنه، را وحدت دانست و افزود: در زمان جنگ دیدیم که بیشترین پیشمرگ‌ها و جان نثاران از کردها بودند و دشمن با دیدن این منظره‌ها باز دم از تفرقه شیعه و سنی می‌زند.

فروزان گفت: زمانی که فقر ریشه‌کن و عدالت در جامعه ترویج یابد وحدت به معنای عملی خود رسیده است.

وی افزود: هرکس در اسلام بیشترین خدمت را به مردم بکنند از اهمیت بیشتری برخوردار است نه این‌که در چه پستی و مقامی است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو به بازدیدهایی از روستاهای کردنشین اشاره کرد و گفت: محرومیت در روستاهای این منطقه غوغا می‌کند و باید دست به دست هم از حاشیه‌سازی‌ها به دور باشیم مشکلات را برطرف کنیم.

فروزان عدم تأمین گازوئیل از سوی آموزش و پرورش برای روستاها را یک معضل جدید روستائیان در باب ادامه تحصیل در روزهای دشوار سال دانست.

وی خدمت بی‌منت به مردم و نظام اسلامی را یک اصل مهم دانست و افزود: تلاش برای اجرای عدالت پایدار باید در دستور کار مدیران قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو فعالیت‌های سپاه در محرومیت‌زدایی و رسیدگی به معیشت روستائیان را بسیار چشمگیر دانست و گفت: این اقدامات کم است و برای برطرف کردن محرومیت در این بخش جهاد جدی همه مدیران ادارات را می‌طلبد.

فروزان به تبعات اجتماعی دیوارکشی از سوی دولت ترکیه در مرز ایران اشاره کرد و افزود: مردم و مسئولان با دست به دست هم دادن باید حاشیه‌سازی‌ها را کم کنند و به مسائل و مشکلات جامعه بپردازند.

وی رسیدگی به زیرساخت‌های منطقه آزاد ماکو را دستور کار فعلی این سازمان دانست و گفت: از اول امسال تا به امروز بیش از 140 میلیارد تومان هزینه عمرانی از سوی سازمان در این منطقه شده است که نسبت به سال گذشته با افزایش هزینه رو به رو هستیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در ادامه تکمیل زیرساخت‌ها را زمینه‌ای برای رونق اشتغال و معیشت مردم دانست.

فروزان با اشاره به آمار بازماندگان از تحصیل در منطقه آزاد ماکو افزود: مسائل فراوانی در این موضوع دخیل هستند و مسئولان باید با کاوش این مسائل، مشکلات را برطرف کنند و مسئولانی که لیاقت و شایستگی برطرف کردن این مسائل را ندارد باید استعفا دهند.

برچسب ها : منطقه آزاد ماکو
امتیاز به خبر :