رشد 9 درصدی تردد شناور در بندرگاه خرمشهر

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از تردد یک هزار و 367فروند شناوردر هشت ماه نخست سال جاری در بندرگاه خرمشهرخبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از مانا، محمد محسنی با اشاره به تردد یک هزار و 367فروند شناوردر هشت ماه نخست سال جاری در بندرگاه خرمشهر گفت: این میزان تردد شناوردر بندر خرمشهر در منطقه آزاد اروند در مقایسه با مدت مشابه پارسال 9 درصد افزایش نشان می دهد.
وی افزود: از این تعداد شناورهایی که در بندر خرمشهر تردد کرده اند 447 فروند شناور بالای هزار تن و 920 فروند به شناورهای زیر یک هزار تن اختصاص داشت.
محسنی در ادامه با بیان اینکه جابجایی مسافراز طریق پایانه بین المللی مسافری خلیج فارس در هشت ماه نخست سال جاری را 221 هزار و 808 نفربوده است، خاطر نشان کرد: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 25 درصدی را نشان می دهد.اغلب مسافران در مسیر خرمشهر ـ کویت و بالعکس تردد داشته اند.
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با بیان اینکه در هشت ماه منتهی به آبان ماه 9 هزار و 75دستگاه خودرو خارجی در این بندر تخلیه شده است اظهار داشت: تعداد خودروهای تخلیه شده در این بندر در مقایسه با مدت مشابه 19درصد افزایش نشان می دهد.اغلب خودروهای تخلیه شده در بندر خرمشهر با تعرفه های سازمان منطقه آزاد اروند وارد کشور شده اند.
شایان ذکر است بندرخرمشهر با برخورداری از 20 پست اسکله، 230 هکتار وسعت، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی، قرار گرفتن در منطقه آزاد تجاری اروند و نزدیکی به کشورهای کویت و عراق یکی از مهمترین بنادر تجاری کشور به شمار می رود.
همه تاسیسات بندری خرمشهر در جریان هشت سال جنگ تحمیلی رژیم عراق علیه جمهوری اسلامی ایران از بین رفت.
قبل از شروع جنگ تحمیلی، در بندر خرمشهر به عنوان مهمترین بندر تجاری کشور، سالانه 4.5میلیون تن کالا تخلیه و بارگیری می شد.

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
امتیاز به خبر :