صید 675 تُن میگو توسط صیادان جزیره قشم

مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم از صید 675 تُن میگو همزمان با فصل صید این آبزیان در آب های جزیره قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، حامد عبدالهی روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: این میزان صید میگو طی 43 روز زمان صید (11 مهر تا 23 آبان ماه) در صیدگاه های جزیره قشم اتفاق افتاده است.
به گفته او، این میزان صید میگو در سال 96 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رقمی معادل 542 تُن از رشد 23 درصدی برخوردار بوده است.
مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم با اعلام اینکه آب های تولا تا درگهان و قشم در مسیر بندرعباس تا محل کشتی سوخته و شرق جزیره هرمز مهمترین صیدگاه های میگو این منطقه هستند، افزود: 744 صیاد قشمی در دوره 43 روزه با 62 شناور لنج موفق به صید 675 تُن میگو شدند.
وی یادآور شد: جمع صید مگو استان هرمزگان در این مدت دو هزار و 40 تُن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با یک هزار و 658 تُن با رشد 23 درصدی همراه بوده که سهم جزیره قشم با 675 تُن در سال 96 حدود یک سوم کل صید میگو در استان هرمزگان است.
به گفته عبدالهی، افزایش چشمگیر صید میگو درشت و و جمع آوری صید های درو ریز و تحویل به شرکت های پودر ماهی را از ویژگی های شاخص فصل صید میگو امسال است.
جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت به عنوان یکی از مهمترین مناطق حوزه شیلاتی کشور در جنوب ایران قرار دارد.

امتیاز به خبر :